PĒDĒJĀS DIENAS
DANKANS HISTERS
Ievads
Gan Vecajā, gan Jaunajā Derībās laiku pa laikam mēs lasām paziņojumus,
kāda milzīga atbildība gulstas uz tiem, kuri dzīvo pēdējās dienās pirms
“Tā Kunga dienas”.
Autors ir pārliecināts, ka atbilstoši Dieva gribai visi notikumi – plūdi,
Jeruzalemes izpostīšana un tās atjaunošana, pirmā Jēzus atnākšana, notikumi
m.ē. 70.gadā – risinājās aptuveni tajā laikā, kad arī tiem bija jānotiek
pēc to priekšstata, kas uzmanīgi studē Bībeli. Tas viss ir labs piemērs,
vēl vairāk tad, kad tiek runāts par otro Tā Kunga atnākšanu saskaņā
ar Dieva gribu. “Jo Dievs Tas Kungs neko nedara, neatklājis Savu noslēpumu
praviešiem, Saviem kalpiem” (Amosa 3:7). Svēto Rakstu mērķis – “noslēpumu”
atklāšana mums. Tas Kungs pārmet mums par nepilnīgu interesi attiecībā
uz pravietojumiem (Lk. 12:56), jo tieši tāpēc Izraēla nepamanīja sava
Mesijas atnākšanu un Viņa atnesto pestīšanu.
Un tāpēc no pravietotā vārda mums jāzina aptuvenā Kunga atgriešanās
(sīkāk par to rakstīts 3. Pielikumā); un šīs grāmatas mērķis ir apskatīt
un izprast tās Rakstu vietas, kurās teikts par šo laiku. Šī darba kodols
sastāv no pārliecības, ka pēdējās dienās vajadzētu tikt veiktiem vairākiem
uzbrukumiem Izraēlai, un galvenokārt, no arābiem. Jādomā, ka pravietojumi
sastādīti tā, lai mēs nevarētu precīzi noteikt notikumu hronoloģisko
secību tieši pirms pašas Kristus atnākšanas. Notikumi, bez šaubām, attīstīsies
tik ātri, ka jebkāda hronoloģija zaudēs jēgu.
No šīs pieejas, no mana redzes punkta ar dažādu ticamības pakāpi, arī
ir veidoti visi pieņēmumi šajā grāmatā, tāpēc arī tiem jāizraisa veselīgas,
Bībelē pamatotas diskusijas un debates mūsu vidū. Dažas šajā grāmatā
iztirzātās domas, iespējams, jau ir bijušas kādreiz citu Kristadelfiešu
izteiktas, to atkārtošana tikai lieku reizi apstiprina to pareizību.
Dotajā pētījumā es ļoti bieži un dažādos apstākļos lietoju vārdus “arābs,
arābi”, ar kādiem apzīmēju jebkurus Ābrahāma pēcnācējus, izņemot ebrejus.
Pie šīs kategorijas pieder gandrīz visas Vidusjūras tautas, kā arī Krievijas
dienvidu musulmaņu iedzīvotāji. Kad tika rakstīta šī grāmata, ļoti interesanti
bija vērot lielas musulmaņu apvienības koncentrēšanos ziemeļos un ziemeļaustrumos
no Izraēlas, kam kaut kādā veidā vajadzēja gala iznākumā nodibināt draudzīgas
attiecības ar katolisko Eiropu.
“Bēdu un ciešanu diena”, par ko mūsu savienībā notiek tik daudz strīdu,
šajā grāmatā tiek apskatīta 5.daļā. Tās tuvošanās jau ir manāma. Kad
es runāju par viltus mācībām, es nedomāju tos, kas saka, ka mums ir
jāpaklanās izdaudzinātajai “Trīsvienībai”. Esmu pārliecināts, ka neviens
no mums tik zemu nekritīs. Nē, es runāju par Bībeles “mācību”, par to
mācību, kas nosaka uzvedības normas, dzīves un ticības likumus. Jebkuras
pazīmes mūsu atsalšanai attiecībās ar Dievu dotajā gadījumā tiek uzskatītas
par viltus mācību, piemēram, par šādu viltus mācību ir uzskatāma mantkārība,
naudas kāre.
Uzskatu, ka no grāmatas būs skaidrs, ka es ticu tam, ka visam Atklāsmes
grāmatā rakstītajam noteikti jāpiepildās pēdējās dienās. Tomēr tas nenozīmē,
ka esmu pret Apokalipses skaidrošanu no “vēsturiskā” redzes viedokļa,
kura klasisks piemērs ir “Eirēka” – grāmata, kuru vajag izlasīt katram
uzņēmīgam Bībeles piekritējam. Vienkārši esmu pārliecināts, ka katram
Bībeles pravietojumam ir ne tikai viena piepildīšanās. Šajā grāmatā
netiek pieminēti katoļu un jo vairāk musulmaņu skaidrojumi, un ne jau
tāpēc, ka skaitu sevi augstāk par šāda veida disputiem, - vienkārši
šai tēmai bijis veltīts jau tā tik daudz Kristadelfiānisma literatūras.
Ļoti liela ir varbūtība, ka šie divi milzīgie šīs pasaules spēki (katolicisms
un musulmanisms) pēdējās dienās veidos spēcīgu aliansi pret Izraēlu
un Patiesību.
Pravietojumu pētījumi var kļūt gandrīz vai bīstami valdzinoši. Mums
pastāvīgi jāglabā apziņā viss praktiski izrietošais no mūsu izpratnes,
ka “Tā Kunga atnākšana tuvojas”. “Cik stipriem tad jums jābūt svētā
dzīvē un dievbijībā”… Būt modriem, stingriem ticībā, gaidīdami To, “centieties,
ka Viņš jūs atrod ar mieru sirdī, neaptraipītus un nevainojamus” pasaulē.
Apziņa par acīmredzamu Tā Kunga atnākšanas tuvumu palīdzēs mums iegūt
tādu garīgumu, kāda mums tā trūkst. Jēkabs deva “pavēles” vai “norādījumus”
(1. Moz. 49:33), paredzot nākotni, zinot, ka pati nākotne liks mums
rīkoties atbilstoši šai nākotnei. “Tā saka Tas Kungs: sargiet tiesu
un uzturiet taisnību! Jo tuvu pienākusi ir Mana pestīšana, lai īstenotos,
un Mana taisnība, lai kļūtu skaidri redzama” (Jes. 56:1).
Dankans Histers