Mājas lapa | 2.8.
UZTICĪBAS LOĢIKA |
||
2.8. UZTICĪBAS LOĢIKA Ja mēs izlasīsim visas Salamana Pamācības vienā vai divos piegājienos, mēs pamanīsim, ka atkārtoti tiek uzsvērta ceļa, tekas ideja. Tā kā mēs esam tik bieži sastapušies ar šo vārdu pārnesto nozīmi, tā brīžiem aizēno šo vārdu burtiskāko nozīmi. Divi ceļi ir pamatā ļoti vienkāršam, bet spēcīgam sprediķim, kas attiecas uz pilnīgas veltīšanās Dieva ceļam loģiku. Ir tikai divi ceļi, kas galvenajos vilcienos aprakstīti Salamana Pamācībās, pa kuriem iet cilvēks. Mēs esam vai nu uz viena no tiem, vai uz otra. Ceļš Ceļabiedri Savstarpējam naidam starp šīm divām grupām ir saknes sievas un čūskas pretstāvēšanā 1. Moz. 3:15: “Netaisnais taisnajam šķiet negantība esam, un taisna ceļa gājējs ir negantība bezdievim” (29:27). Salamana Pamācībās vairākkārt ir uzsvērts kontrasts starp taisnajiem uz dzīvības ceļa un “ļaunajiem”, t.i., visiem pārējiem. Un atkal, mums piemītošās dabas iespaidā, mums negribētos saukt visus neticīgos par “ļaunajiem”, mums labāk patiktu iedalījums trijās kategorijās: taisnie, ļaunie un vēl viena starpkategorija. Bet tādas nav. Tieši tāpat kā ir tikai divi kungi, kam mēs kalpojam: mēs pieķeramies vai nu mantai vai Dievam (Mt. 6:24). “Pieķeršanās” grieķu valodā vienlaicīgi nozīmē visa pārējā noraidīšanu; ja mēs esam ar Dievu, tad mēs atraidām visu pārējo. “Kas nav ar Mani, tas ir pret Mani, un, kas ar Mani nesakrāj, tas izkaisa” (Mt. 12:30) – drīzāk nekā pasīva vienaldzība. Tik daudz par līdzsvara filosofiju! Ebreju vārds ar nozīmi “svārstīties” (AV tulkots kā “izlikties”) nozīmē arī “nomaldīties”; neizlēmība un vienaldzība efektīvi noved pie Dieva ceļa noraidīšanas. Ebreju valoda bieži atspoguļo Dieva īpašības un attieksmes. Un Salamana Pamācībās ir tikai divi ceļi, un cilvēki ir vai nu uz viena vai arī uz otra. Tie ved pretējos virzienos, lūk kāpēc tie nav ejami vienlaicīgi. Taisno ceļš pats par sevi nozīmē vairīšanos no ļaunuma (16:17). Tādējādi, vai nu mēs vairāk un vairāk attālināmies no šīs pasaules, vai arī tuvojamies tai. Nepietiek ar to, lai mums vienkārši patiktu doma par atrašanos Valstībā. Mums ir jātiecas uz to! Kungs Jēzus pastāstīja līdzību par uzaicinātajiem Valstībā, kuriem visiem atradās aizbildinājumi, kapēc viņi nevar atnākt. Šo līdzību Jēzus pastāstīja, reaģējot uz kāda cilvēka izteiktajiem vārdiem: “Svētīgs, kas ēdīs maizi Dieva valstībā!” – ‘cik brīnišķīga būs uzturēšanās Valstībā!’ (Lk. 14:15). Un Kungs atbild: ‘Daudzi, kam bija dota iespēja tur būt, nemaz tik ļoti to nevēlējās. Tas, ka jums patīk doma par būšanu Valstībā nav pietiekami. Lai šī vēlēšanās kļūst par jūsu dzīves vadmotīvu, kuras dēļ jūs ziedojat visu.’ Mēs vai nu ar varu ielauzīsimies Valstībā (Mt. 11:12), vai arī mūsu pašu dabas velns paraus mūs prom no tās (Mt. 13:19; Jņ. 10:12). Izvēle mūsu priekšā ir nepārprotama: cīnīties vai krist. Dziļais konflikts starp tiem, kas atrodas uz dzīvības ceļa, un tiem, kas iet pretī nāvei, nav definējams tikai negatīvā veidā caur nepieciešamību atdalīties no tiem, kas neatrodas uz “mūsu ceļa”. Svarīgi ir arī izjust ciešu saikni ar tiem, kas atrodas uz “mūsu ceļa”, apzinoties cik stipri cita šīs pasaules cilvēku kategorija atšķiras no mums. “Lai tu ietu pa labu ļaužu ceļu un paliktu uz taisnīgo stigas” (2:20). “Kam darīšana ar zinīgo, tas kļūst pats zinīgs” (13:20). Tie, kas apzinās mūsu atdalīšanās no šīs pasaules dziļumu, tāpat apzināsies to tuvības nepieciešamību, ko mēs izjūtam attiecībā pret citiem, kas atrodas uz dzīvības ceļa kopā ar mums. Pēc maniem novērojumiem, daudzi no tiem, kas kādu iemeslu dēļ neuztur ciešas saites ar citiem ticīgajiem, nav atdalījušies no apkārtējās pasaules gara. No šī redzes viedokļa skatoties, sapulču apmeklētības līmenis ir patiesi zems. Ja mēs tiešām ejam pa dzīvības ceļu un mēs zinām, ka citi, kas neiet pa “mūsu ceļu”, ātri virzās pretējā virzienā, mēs tieksimies tuvināties ar ticīgajiem, kas atrodas uz ceļa pretī Valstībai, neskatoties uz to, vai mums ‘saskan’ personiskajā līmenī. Līdzīgi, tam, ka ir daudz brāļu un māsu, kas atrodas izolācijā visā pasaulē un iet ‘mūsu ceļu” vienatnē, jāizsauc mūsos atbildības sajūtu, kas pieaugs un izpaudīsies darbībā mūsu iespēju robežās. Apstiprinājums Jo ilgāk mēs dzīvojam Kristū, jo tālāk mēs ejam pa ceļu, jo vairāk mēs tuvojamies Valstībai un jo vairāk mēs nostiprināmies ticībā par izvēlētā ceļa pareizību, apzinādamies, ka mēs virzāmies tieši pretī Valstības godībai: “Bet taisno teka mirdz kā rīta ausmas gaišums, kas arvienu kļūst spilgtāks, līdz pilnīgi uzaust diena” (4:18). Mūsu pašu garīguma attīstības spēks virzīs mūs pa šo ceļu: “ Kas nevainīgi dzīvo, dzīvo droši, bet, kas staigā netaisnus ceļus, tas atklāsies savā nepievilcīgajā īstenībā” (10:9). “Tā Kunga ceļš ir sirdsskaidrā stiprums” (10:29). “Taisnība pasargā nevainīgo savā ceļā” (13:6); “tas staigā pa īsto dzīves stigu (14:2). Un ir vēl vairākas citas atsauces uz to, ka taisnie iet pa ceļu uz Valstību, pateicoties savai personīgajai “patiesībai” un “taisnīgumam”. Un šeit nav runa par paštaisnumu, bet gan par to, ka nopietnas paklausības dzīve ved pie vēl lielākas paklausības. Līdzīgi, Dieva baušļiem paklausīgs cilvēks dzīvos tajos, t.i., tie kļūs par neatdalāmu viņa dzīves ceļa daļu (3. Moz. 18:5; Nehem. 9:29; Ezras 20:13,21 u.c.). Tāpēc ka mēs ejam pa Valstības ceļu un zinām sava ceļa mērķi, jau pats fakts, ka mēs ejam šo ceļu, nozīmē, ka kamēr mēs ejam to, mūsu glābšana mums ir garantēta. Tik skaidrs ir ceļš uz Valstību, tik drošs ir galamērķis, ka jebkurš, kas ir uz šī ceļa, droši būs Valstībā: “Taisnīgo gaidas izvērtīsies viņiem par prieku, bet bezdievīgo cerība iznīks” (10:28). Pakāpeniski mēs to apzināmies; kļūst acīm redzamāka sevis pilnīgas veltīšanas vienīgajam ceļam loģika. Un šajā ceļā izbaudītās mīlestības, miera un prieka jūtas apstiprina to: “Tās ceļi ir patīkami ceļi, un visas tās tekas pauž mieru” (3:17). Kungs Jēzus ir spilgts piemērs. Viņš grieza savu vaigu, lai ietu uz Jeruzalemi un pienestu Sevi par upuri tur (Lk. 9:51). “Viņš apcietināja savu seju kā akmeni” (Jes. 50:7); taču arī bezdievīgie tāpat apcietina savu pieri vairāk nekā akmeni (Jer. 5:3), lai sekotu pa miesas ceļu. Mēs nocietināmies savos ceļos, vai nu vienā, vai otrā. Stingrākais pamudinājums Taču dzīves tecējums ir šķietami monotons, vai mēs esam garā stipri, vai nē. Dieva vārda lasīšana, maizes laušana, sapulču apmeklēšana, bērnu barošana, brīvdienu pavadīšana … pamatā viss atkārtojas. Un tomēr mēs esam ceļā, mūsu virzība ir neapturami ātra, mēs drāžamies pa dzīves lielceļu vai nu uz mūžīgo nāvi, vai arī uz mūžīgo Valstību. Arī mūsu planēta ar milzīgu ātrumu traucas kosmiskajā izplatījumā kopā ar mums, kas kāda centrbēdzes spēka ietekmē esam piekļauti tās virsmai. Taču raugoties uz pūkainajiem mākoņiem, kas lēnām slīd pa debessjumu, lūkojoties uz pasauli ap mums, iespaids ir pavisam citāds. Un vēl jo vairāk garīgajā ziņā. Mums ir atvēlēts ļoti īss laiks, lai attīstītos, lai atbilstu Dieva Dēla tēlam, lai sagatavotos mūžībai un Dieva Valstības garīgajai godībai. Izbrīnu rada tas, ka mūsu uzturēšanās laiks šeit ir tik īss, ka vidējais pārbaudes laiks aptver aptuveni tikai 35 dzīves gadus. Dievs vēlas tik bagātīgi un spraigi piepildīt, bagātināt mūsu ikdienas dzīves pieredzi. Taču lielākā daļa no mums, lai cik traģiski tas neizklausītos, ir pilnīgā neziņā par to. Mēs to nejūtam. Mēs neizjūtam garīgās izaugsmes aktualitāti. Mēs neuztveram Dieva neatlaidīgos, vitāli svarīgos centienus ikdienas notikumu gaitā veidot mūsu raksturu. Uzticības loģika Jo tā ir spēcīga, ļoti spēcīga loģika. Mēs vai nu mīlam Dievu un neieredzam pasauli, vai arī mēs nīstam Dievu un mīlam pasauli. Mēs vai nu mīlam gudrību, vai arī to nīstam, un, sekojoši, esam iemīlējuši nāvi (Sal. Pamāc. 4:6 salīdz. ar 8:36). Dieva Patiesība, kas mums pieder, vai nu glābj mūs, vai arī iznīcinās, tāpat kā jaunu vīnu lej vai nu jaunās vai vecās pudelēs. Ja mēs neesam visā pilnībā ar Dievu, Viņš skatās uz mums kā uz tādiem, kas Viņam pretojas (Mk. 9:40). Mēs vēlētos kādu vidusceļu. Bet Dievs nedod mums tādu iespēju. Neviens neteiks, ka viņš neieredz Dievu, pat ateists ne. Taču Dieva acīs tie, kas mīl pasauli, neieredz Dievu. Līdzīgi arī Bībele apraksta pasauli kā grēcīgu un Dievu nīstošu, kaut cilvēka acīs pasaule ir lielākoties nezinoša. Tā, kānaānieši praktiski neko nezināja par Izraēla Dievu, tomēr viņi ir aprakstīti kā Dieva nīdēji (4. Moz. 10:35; Ps. 68:2). Samariešu jauktā pielūgsme gandrīz izpelnās prasīgā Jahves izsmieklu: “Viņi bijās gan To Kungu, bet kalpoja arī saviem dieviem … un tā līdz šai dienai viņas (tautas) rīkojas pēc saviem iepriekšējiem paradumiem; tie nebīstas To Kungu, nedz dara pēc saviem likumiem un pēc savām tiesām … un tāpat … dara, kā viņu tēvi bija darījuši” (2. Ķēn. 17:33,34,41). Vai viņi turēja godā Kungu? Protams, ka godāja, bet ne no visas sirds, tāpēc no Dieva redzes viedokļa viņi vispār Viņu negodāja. Dievs necentās mūs šokēt, piedāvājot izvēli starp mīlestību un naidu pret Viņu (Mt. 6:24 salīdz. ar Jēk. 4:4); Viņš vienkārši ļoti precīzi izteica savu nostāju. Šo pašu domu Kungs turpināja uzsvērt, runājot par to, ka koks var nest tikai diva veida garīgos augļus: labus vai sliktus (Mt. 7:18,19). Līdzīgi arī Jēkabs: avots no vienas mutes izverd vai nu saldu vai rūgtu (Jēk. 3:11). Mēs mīlam Dievu, vai pasauli. Ja mēs mīlam pasauli, mūsos nav Dieva mīlestības (1. Jņ, 2:15). Cilvēks, kurš atradis laukā dārgakmeni, vai augstvērtīgu pērli, pārdod visu, kas viņam pieder, lai to iegādātos. Ja viņš nebūtu pārdevis visu, viņam nepietiktu naudas. Šīs mini-līdzības ir Jēzus komentāri Dieva likuma prasībām, lai ticīgie iemīlētu Viņu ar visu sirdi un dvēseli. Samuēls lūdza Izraēlu: “Neatkāpieties no Tā Kunga, bet kalpojiet Tam Kungam ar visu savu sirdi, un neatkāpieties, sekodami blēņu dievībām (elkiem) … jo tie ir nieki” (1. Sam. 12:20,21). Ja mēs nekalpojam Dievam patiesi no visas sirds, mēs kalposim šīs pasaules elkiem. Trešā ceļa nav. Ja mēs esam Dieva tauta, tad vairīsimies no viltus mācītājiem (Jņ. 10:5). Ja mēs rīkosimies citādi, tas kļūs par mūsu attieksmes pret Dieva Patiesību atspoguļojumu. Jēzus pastāstīja iespaidīgu, baismīgu līdzību. Bagātnieks tā iemīlēja kādu pērli, ko viņš ieraudzīja, ka izvēlējās kļūt par nabagu, pārdodot absolūti visu, kas viņam piederēja – biznesu, transportu, dārgo apģērbu, lai tikai iegādātos šo pērli. Un, nobeidzot stāstu, mēs varam iedomāties viņu, pieticīgi dzīvojam savas dzīves atlikušo daļu starp šīs pasaules nabagajiem, katru dienu apbrīnojot pērles brīnumaino skaistumu, kas apkārtējai pasaulei neko neizsaka, rūpējoties par to, kā par vissvarīgāko lietu savā dzīvē, redzot tajā visas savas dzīves augstāko jēgu: mīlestību, bagātību, nākotni, dzīves prieku no dienas dienā. Un tikpat pilnīgai jābūt mūsu attieksmei pret Evanģēliju; ne par matu mazākai. Šī tēma ir saistīta ar daudziem Jāņa evanģēlija pantiem, kas vēstī
par ticīgo, kurš pastāvīgi atrodas augsta garīguma stāvoklī, piemēram:
“Kas seko Man, tas patiesi nestaigās tumsībā, bet tam būs dzīvības gaisma”
(Jņ. 8:12). Tamlīdzīgi fragmenti, bez šaubām, vēstī par to, ka Dievs
neskatās uz katru mūsu grēcīgu vai taisnīgu rīcību atsevišķi. Viņš raugās
uz mūsu dzīves ceļu kopumā, līdz ar to redzot mūs vai nu pilnīgi taisnus,
vai arī kritušus grēciniekus. Tā, Salamana Pamācības daudzi panti apraksta
divus uzvedības veidus: labu un sliktu; trešā veida nav. Piemēram, mēs
vai nu turam savu mēlu, vai runājam pārsteidzīgi (Sal. Pamāc. 13:3).
Kristīšanās laikā mēs mainām savu kungu, no ‘grēka’ uz ‘paklausību’.
Var likties, ka mēs svārstāmies starp šiem diviem. Zināmā mērā tas tā
arī ir, bet no Dieva redzes viedokļa - tomēr nē ( arī Rom. 6:6-20 aprakstīts,
kā Dievs skatās uz mūsu kristīšanu). Dabiskā Izraēla cilvēciskās vājības
atkārtoti izpaudās viņu kalpošanā Jahvem un elkiem (1. Sam. 7:3; 2.
Ķēn. 17:41; Cef. 1:5). Jaunajam Izraēlam pirmajā gadsimtā par kārdināšanu
bija maizes laušana kopā ar Kungu Jēzu un elkiem (1. Kor. 10:21,22).
Taču netrūkst pierādījumu tam, ka Dieva acīs tā bija īsta svešu dievu
pielūgšana. Pravieši pastāvīgi sludināja nepieciešamību būt patiesi
uzticīgiem Jahvem un nevienam citam. Būtībā mums ir līdzīga kārdināšana:
kalpot Dievam un mantai, lai būtu mazliet no katra, būt pasīviem kristadelfiešiem.
Kā Kristus krustāsišanas realitāte lika Jāzepam un Nikodēmam pilnībā
atzīties ticībā Kristum ar 100% atdevi, tā arī nopietnām pārdomām par
Pestītāja uzticību jāizraisa līdzīgas sekas arī mūsos. Neiznākušā ticīgā sindroms uzskatāmi izpaužas kalpošanā mantai. Brālis vai māsa, kas pilnībā nododas savas karjeras vai biznesa veidošanai, tajā pat laikā apgalvojot, ka ir ticīgie, saskarsies ar šo problēmu. Viņi cenšas radīt trešo ceļu, lai viņiem būtu mazliet no katra, kaut gan tāda nostāja nepastāv Dieva acīs. Jūs vai nu atdodat savas dvēseles, savu dziļāko būtību Viņam un vienīgi Viņam, vai arī novēršaties no Viņa un nostājieties uz slidena ceļa, kas ved uz nekurieni, pretī mūžīgai aizmirstībai. Praktiskajam brīdinājumam jānoskan jau pat izvēloties kādu amatu mācīties, vai kādu darbu uzņemties, domājot vai tas neprasīs visu spēku atdevi no cilvēka, un ne mazāk par to. Augstais atalgojums parasti kalpo par apliecinājumu izvirzītajām augstajām prasībām. Bet šis neiznākušā ticīgā sindroms izpaužas arī daudz abstraktākā līmenī. Pastāv, es teiktu, ‘Dieva cietā puse’; Dievs, kurš neglābj (saskaņā ar Viņa vārdu) nekristītus jaundzimušos (vai pieaugušos); Dievs, kurš pieceļ tikai dažus no miljardiem dzīvojušo; Dievs, kurš pieļauj šausmīgu ciešanu gāšanos pār cilvēkiem, bērniem un dzīvniekiem, kas atrodas ārpus Viņa nodomiem; Dievs, kurš pieļauj neskaitāmiem miljoniem cilvēku domāt, lasot Viņa vārdus, ka viņi pazīst Viņu un Viņa pestīšanu, kaut gan faktiski viņi ir tālu no tā; un šis “daudzums” ļaužu gala iznākumā dzirdēs: “Es jūs nekad neesmu pazinis; eita nost no Manis” (Mt. 7:23). Tā ir Dieva cietā puse, kuru mēs neliekamies redzam. Dievs liekas uzsveram šo bardzību Rakstos; Viņš uzsver, ka kānaāniešu pilsētu “bērni” ir jānogalina ar zobenu (5. Moz. 2:34); midiāniešu vīriešu kārtas bērniem jābūt nogalinātiem pēc Dieva pavēles (4. Moz. 31:17, tieši tāpat kā bija pavēlējis Hērods). Neiznākušais ticīgais pieņem tikai Dieva labo pusi (kas, neapšaubāmi, ir vairāk uzsvērta Bībelē), bet faktiski atsakās pieņemt šo otro pusi, kaut gan klusībā atzīst, ka arī šī cietā puse ir Dieva vārdos atklāta. Tomēr, vai nu visu, vai neko. Mēs vai nu pieņemam Dieva pašatklāsmi Bībelē, vai arī noraidām to – lūk kā Viņš to redz. Mūsu kārdinājums ir tajā, ka mēs domājam Dievu redzam lietas tā, kā mēs tās redzam, domājam, ka Dievs ir vienkārši cilvēka ideāls. Bet Tiesas diena mums atklās patiesību (Ps.50:7). Viņš ir Dievs, nevis cilvēks. Nav mūsu varā uzstādīt noteikumus. Kungs Jēzus māca līdzībā par tuvojošos karaspēku: vai nu pilnīga kapitulācija Debesu Ķēniņa priekšā, pieņemot jebkurus nosacījumus, ko Viņš izvirza, vai arī neprātīgs mēģinājums satikt Viņu aci pret aci (Lk. 14:31). Tie, kas met izaicinājumu Dieva cietajai pusei, bieži tiek saukti par ‘drosmīgiem’; bet viņu ‘drosme’ ir neprāšu sacelšanās pret Visvareno. Neiznākušā ticīgā sindroms uzpeld arī atsakoties patiesi mīlēt un pieņemt mūsu brāļus. Mēs ejam trešo, vienaldzīgas paciešanas ceļu attiecībā pret pārāk daudziem. Mēs neizlīdzinām starp mums radušās domstarpības. Mēs pieļaujam šķelšanos un vēsu saskarsmi. Tūlīt pēc mācības par lūgšanu Jēzus Kristus nekavējoties piebilda saviem apustuļiem, ka ir jāpiedod saviem brāļiem. It kā Viņš sacītu: ‘Nu, Es zinu, ka šī lūgšanas daļa jums liksies grūta. Bet jums tas ir jādara’. Runājot par nepieciešamību piedot brāļiem, Kungs Jēzus atkārtoja Savu galveno tēmu, ka nav trešā ceļa: “Bet ko tu redzi skabargu sava brāļa acī …? Nav labs koks, kas nes nelāga augļus, nedz tas ir nelāga koks, kas nes labus augļus”(Lk. 6:41-43). Nav trešās pozīcijas. Vai nu mēs mīlam savus brāļus un nesam labus augļus, vai arī mēs atraidām viņus un nesam sliktus augļus. Mēs nevaram dažreiz nest labus augļus un dažreiz sliktus. Sirds dziļumos mēs esam vai nu mīloši, vai arī savtīgi ļauni. Visu, kas mazāks par sekošanu Jahvem ar sirdi un dvēseli, Dievs uzskata par ļaunumu (1. Ķēn. 11:6). Pašanalīze No otras puses, nopietna pašizpēte ir mūsu ceļa uz Valstību sastāvdaļa, tā raksturo jebkuru veiksmīgu ticīgo: “Sapratīga vīra gudrība ir tā, ka viņš neko savā ceļā neatstāj neievērotu” (14:8). “Bet gudrais novēro un pārbauda savus soļus” (14:15). “Kas savu ceļu ietur pareizi, iegūst dzīvību” (16:17). “Bezdievīgais izskrien ar galvu vai caur sienu, bet, kas ir rimtīgs, tā ceļš pastāvēs” (21:29). Šī pēdējā atsauce liek domāt, ka pašanalīzes trūkums asociējas ar cietsirdību, nekaunību, kas rodas no atsacīšanās apsvērt sava paša personīgā garīguma problēmas un personīgās attiecības ar Dievu. Ir pilnīgi iespējams nodoties kristadelfiešu pieredzes pašplūsmei, ne mirkli neaizdomājoties par šīm lietām. Mēs dzīvojam pasaulē, kas nav spējīga saprast savu personīgo grēku, pasaulē, kas ļaujas pašplūsmai, kritizējot tikai tos, kas uzdrošinās kritizēt; pasaulē, kas neuzdrošinās domāt par rītdienu, kurai nav nekādas atbildības sajūtas, kura neizjūt bailes Dieva un Viņa tiesas priekšā. Šādai attieksmei neizbēgami jāatstāj iespaidu arī uz mums. Pašizpēte, iespējams, ir tas, kas mums ir visvairāk nepieciešams šajās pēdējās dienās; reāla sevis izzināšana, patiesa pazemība, patiesa tā ceļa apzināšanās, pa kuru mēs ejam, un reāla izpratne, ka iet abus ceļus nekādi nav iespējams. “Es esmu ceļš”, sacīja Jēzus Kristus, iespējams, domādams lielo ceļu no Salamana Pamācībām. Viss dzīves ceļš, kas ved uz Valstību, mūsu rīcība, mūsu apslēptās domas, ikdienas lēmumi un risinājumi ir šis “ceļš”, kas ved uz Valstību; un tomēr Jēzus ir “ceļš”. No tā skaidri izriet, ka visam uzskaitītajam, visai mūsu esamības būtībai, katrai domāšanas procesa daļiņai, visam mūsu darbības pamatam jābūt ietvertiem Kungā Jēzū Kristū. Noslēgumā Un atcerieties. Tiesas dienā neviens nebūs pasīvs vai vienaldzīgs.
Katrs vēlēsies tikt pieņemts. Visi no mums, kas tur būs, redzēs, ka
ir tikai viens ceļš, kuru mēs vēlamies iet. Jaunavas no līdzības klauvēs
pie durvīm un lūgsies, lai tās taptu atvērtas. Pirmā gadsimta jūdi tajā
dienā sacīs: “Svētīts, kas nāk Tā Kunga vārdā” (Lk. 13:35). Tad viņi
vēlēsies būt Mesijas pusē. Neviens no mums nesvārstīsies starp pilnīgu
veltīšanos un cilvēka dabai piemītošo laisko pašplūsmu. Un mūsu tiesa
ir jau tagad sākusies, jau šodien. |
|||
|
|||
|
|||