Dievs
eksistē.
Ir tikai viens Dievs un Viens
Kungs Jēzus.
Dieva Vārds ir Jahve.
Dievs zina un redz visu caur
Sava Svētā Gara visuresamību.
Bībele ir Dieva iedvests
nemaldīgs vārds.
Dieva Valstība atnāks.
Mums jādzīvo tā, it kā tā varētu
atnākt kuru katru brīdi. Tā ilgs mūžīgi.
Ar Dieva žēlastību mēs patiesi būsim
tajā.
Būs tiesa. Visi, kam tas
pienākas, stāsies tās priekšā. Atraidītie
griezīs zobus bezspēcīgās dusmās paši
pret sevi.
Kristus atnāks, lai tiesātu
šo pasauli.
Ābrahāmam un Dāvidam
dotie apsolījumi pēc kristīšanās kļūst
mūsu. Un tāpēc mums ir patiesa cerība uz glābšanu
Valstībā. Mēs esam garīgais Izraēls,
tas nozīmē – Dieva tauta, no šīs pasaules
atdalīta tauta. Par mūsu garīgo tēvu kļūst
Ābrahāms.
Ābrahāmam bija apsolīts,
ka Jahve būs viņa dzimtas, kas iemantos zemi, Dievs.
Glābšanai ir nepieciešama
kristīšanās. Bez tās, kā teikts Bībelē,
neviens nevar tikt glābts vai arī būt derībā
ar Dievu. Kristoties mēs kļūstam par Kristus miesas
daļu, esam viens ar viņu, mēs esam Kristū.
Izraēlas iziešana no
Ēģiptes caur Sarkanās jūras ūdeņiem
ir mūsu kristīšanās tēls (1. Kor. 10:1).
Dievs ir visa radītājs.
Piedošana un glābšana
mums dota no Dieva žēlastības.
Mēs tikām glābti,
tāpat kā Izraēls mēs esam radīti par
Dieva Valstības aizmetni, kaut gan fiziski tas atklāsies
tikai ar Kristus atgriešanos.
Jebkurš, kas patiešām
tic Vienas Ticības mācībai un dzīvo saskaņā
ar to, tiks glābts.
Eksistē tikai viens ķermenis,
viena miesa. Un tas ir galvenais Ticībā saskaņā
ar Jauno Derību, kaut arī mēs tam pievēršam
maz uzmanības.
Nāve ir pilnīga bezsamaņa;
elle ir kaps; “Kā aitas” tiks ieslodzīti pazemē
visi tie, kurus mēs pazīstam. “Bet taisnie valdīs
pār viņiem rītam austot”.
Velns ir izplatīts mūsu
būtības tēls; grēks un kārdinājums
nāk no iekšpuses. Garīgās cīņas
īstā vieta ir cilvēka sirds.
Svētais Gars šodien
neparādās brīnumos, bet izpaužas caur Dieva
vārdu. Bībele bija Dieva iedvesta un tādēļ
tā ir Dieva vārds.
Kungs Jēzus bija pakļauts
visiem mūsu kārdinājumiem. Viņš bija
cilvēks, kam piemita mūsu daba. Viņš neeksistēja
iepriekš.
Jēzus Kristus ir Dieva Dēls.
Jēzus ir Kristus.
Kungs Jēzus nomira un augšāmcēlās
un Dievs Viņu darījis par Kungu un Kristu (Ap.d. 2:36).
Debesīs paceltais Kristus
tika paaugstināts un saņēma Vārdu, kas bija
pāri visiem vārdiem. Un tas nozīmē, ka visiem,
kas tam tic, jānoliecas kalpošanā Viņa Vārdam.
Mūsu grēku piedošana
kļuva iespējama pateicoties Kristus augšāmcelšanai.
Mēs esam atpirkti ar Kristus
asinīm.
Mūsu dēļ Kristus pieņēma briesmīgo nāvi.
Cilvēka daba/miesa nevar
tikt šķīstīta; tā ir jāiznīcina.
Neskatoties uz to, ka Viņam
bija uzkrauta mūsu nožēlojamā daba, Kungs
Jēzus Kristus nomira un augšāmcēlās par
mani, manis taisnošanas un glābšanas dēļ.
Viņa dzīve un nāve tika atdotas manai atpirkšanai
par slavu Dievam.
|
Ticība
tam, ka Dievs eksistē, jau pati par sevi atstāj ietekmi
uz cilvēka uzvedību. Vārdus “dzīvais Dievs”
bieži lieto lūgšanās vai grūtu pārbaudījumu
laikos. Viņš ir dzīvs un tāpēc Viņš
atlīdzina tiem, kas viņu meklē.
Runa nav tikai par skaitļiem.
Jo ir tikai viens Dievs, Viņš tādēļ pieprasa
no mums visu. Tāpēc ka Viņš ir viens
Dievs, Viņš pieprasa no mums pielūgsmes pilnību;
un tāpēc ka Viņš ir viens, Viņš
vienādi attiecas pret Savu tautu, neatkarīgi, piem.,
no nacionālās piederības (Rom. 3:30). Visi īstenie
viena Dieva pielūdzēji, ebreji vai neebreji, ir vienoti
tajā ziņā, ka viens Dievs piedāvā viņiem
glābšanu uz tiem pašiem pamatiem (Rom 10:12). Tas,
ka ir tikai viens Kungs Jēzus, nozīmē to pašu
arī attiecībā uz Viņu. Pāvils redzēja
šo nozīmi mācībā par Dieva vienotību.
Mums šis princips ir pamatīgi jāapsver, pirms mēs
sākam izprast no tā izrietošus secinājumus.
Kristus mācīja, ka Dieva bauslis par Viņa vienotību
un to, ka mums būs Viņu mīlēt ietver sevī
arī otru bausli – mīlēt savu tuvāko kā
sevi pašu. Pirmais un otrais bauslis faktiski bija viens;
tie bija pirmā baušļa nesaraujamas daļas (Mk.
12:29-31). Ja Dievs ir vienīgs, tad mūsu brālis
nes Viņa vārdu un tāpēc mīlēt Dievu
nozīmē mīlēt brāli (1. Jņ. 4:21).
Un tāpēc ka ir viens vienīgs Dievs, Viņam
mums jāatdod visa mūsu garīgā enerģija.
Ja eksistētu divi dievi, tad Jahve pieprasītu tikai
pusi mūsu enerģijas. Bet mēs neko nevaram dot kādam
citam, jo nav arī kam dot. Ir tikai viens Dievs. Katrā
cilvēkā ir dziņa, vēlēšanās
veltīt savu dzīvi kādam vai kaut kam. Pamatā
cilvēkiem ir raksturīgi veltīt sevi kalpošanai
šīs materiālās pasaules elkiem. Bet mums būs
tikai viens Dievs, viens vienīgs mūsu pielūgsmes
objekts.
Un arī Vecajā Derībā
pēc bauslības vajadzēja “lai pie jums ir vienādi
taisns likums kā svešiniekam, tā iedzimtajam, jo
Es esmu Tas Kungs, jūsu Dievs!” (3. Moz. 24:22). Jahves
vārda visaptverošajai būtībai, kas ietvēra
Viņa tautu, jau pašai par sevi bija jānoved pie
tā lai Izraēls bez uzpūtības attiektos pret
citām tautām. Tāpēc ka Jahve ir, kas
Viņš ir, mums jālīdzinās pēc Viņa.
Jau Viņa eksistēšana un būtība to prasa
no mums (3. Moz. 20:7 salīdz. ar 19:2,10). Ja mēs patiesi
zinām īpašības, kas atklājas Viņa
vārdā, mēs paļausimies uz Viņu (Ps. 10:12,
124:8). Kad vajadzēja stiprināt Cakarijas ticību,
viņam tika pateikts: “Es esmu Gabriēls, kas stāv
Dieva priekšā” (Lk. 1:19). Dieva vārda piesaukšana
2. Moz. 34:6,7 neietver vārdus: ‘Tici Dievam! Viņš
tev palīdzēs!’ Tā vietā mēs lasām
par Dieva žēlastību, žēlsirdību,
taisnprātību un nenovēršamo Dieva tiesu. Šo
abstrakto jēdzienu izpratne un izjušana vedīs pie
patiesas ticības Dievam. Dāvids pieminēja Kunga
vārdu, un tāpēc turēja Viņa baušļus
(Ps. 119:55).
Patiesības jēdziens
bieži savīts ar to, ka Dievs ir vienīgs (Jes. 45:5,6,18,21,22).
Tas nozīmē, ka viss, ko viņš saka ir pilnīga
taisnība; jo nav cita Dieva. Un tā, viens Dievs ir devis
mums tikai vienu ticību, cerību utt. (Ef. 4:4-6). Citas
ticību sistēmas mums nav pieņemamas.
Starp Vārdu Jahve un slavināšanu
pastāv cieša saikne. Ale-lu-JĀ – slavējiet
Jahvi. Īpaši skaidri šī sakarība redzama
psalmos, piemēram, “…slavēt Tavu svēto Vārdu
… daudzināt Tavu slavu.” (Ps. 106:47). Vārds un slava
iet plecu pie pleca līdzās. Jau Dieva Vārda skaistuma
un brīnuma, Viņa būtības apjausma liek Viņu
slavēt. Kā Dieva Vārds, tā arī Viņa
slava sniedzas līdz pasaules galiem (Ps. 48:11), neievērojot
ne robežas, nedz valodu barjeras. Visi, kas zina šo
Vārdu, ir vienoti Tā slavināšanā. Vai
Jes. 42:8 nesaka par Viņa Vārda un slavas nedalāmību,
it kā pats Vārds jau būtu Viņa slava? “Es
esmu Tas Kungs, tas ir Mans Vārds, Savu godu Es citam nedošu,
nedz Savu slavu elkiem.” Jau Dieva Vārda piesaukšana
ir slavināšana (Ebr. 2:12). Tas izskaidro, kāpēc
vismaz 15 reizes psalmos, kā arī bieži citviet
Bībelē pavēlēts slavēt Viņa Vārdu
(Ps. 7:18; 9:3; 44:9; 54:8; 61:9; 69:31; 74:21; 99:3; 113:1; 135:1;
138:2; 142:8; 148:5,13; 149:3; 150:3). Un tas arī izskaidro,
kāpēc patiesa pielūgsme ietver sevī pareizas
Dieva mācības pamatu zināšanas (Mk. 7:7).
Līdzīga ir saikne starp slavu un slavināšanu.
Viena no Maleahijas tēmām
ir tā, ka Izraēls nespēja pienācīgi novērtēt
Dieva Vārdu, kā dēļ viņu kalpošana
bija negribīga. Viņi nesniedza Viņa Vārdam
pienākošos slavu un kalpoja Viņam pa roku galam.
Viņi nicināja Viņa Vārdu. Dieva Vārdam,
Viņa būtības pilnībai un bagātībai
žēlsirdībā un uzticībā (2. Moz.
34:6) jau vajadzēja novest pie pilnīgas un bagātīgas
upurēšanas (Mal. 1:6-8; 9:11,14; 2:2). Ja mēs patiesi
atzīstam Dievu, mēs rīkosimies un tiesāsim
pēc taisnības kā Viņš (Jer. 22:16).
Mēs tikām tērpti
Dieva Vārdā kristījoties. Bet tas nozīmē,
ka mums jādzīvo šī Vārda cienīgi.
“Mums klājās kā tādiem, pār kuriem Tu
it kā nemūžam nebūtu valdījis un kas
nav saukti pēc Tava Vārda” (Jes. 63:19). Mēs nesam
Viņa Vārdu un tāpēc esam Viņa kalpi,
atrodamies Viņa lēmumu un Viņa Paša iespaidā.
Tā dēļ, ka Dieva Vārds bija dots templim,
tiem, kas atzina Dieva Vārdu, bija neiedomājami tur
pielūgt elkus (2. Ķēniņu 21:4,7). Visam, kas
nes Dieva Vārdu, nes Viņa tēlu, ir jābūt
veltītam tikai un vienīgi Viņam.
Ījabs to zināja, un
tāpēc viņs teica, ka pilnīgi izslēgts,
ka viņš, piemēram, varētu iekārot kādu
sievieti, ja jau viņš patiesi tic (kā viņš
apgalvoja), ka Dievs ir viszinošs. “Es noslēdzu derību
ar paša acīm, ka es neuzlūkošu nevienu jaunavu
… Vai Viņš neredz manus ceļus, vai Viņš
gan neskaita visus manus soļus?” (Īj. 31:1,4). Mums
jātiecas ieiet Valstībā, tāpēc
ka Dievam ir zināmas visas mūsu domas un gaitas, pēc
kurām mēs galu galā arī tiksim tiesāti
(Ebr. 4:11-13).
Tādēļ mēs
lasīsim un studēsim to ar tādu interesi, kādu
nevar izraisīt neviens cits rakstu darbs. Tas brīnumainais
fakts, ka šī grāmata patiesi satur Paša Dieva
vārdus, dod atkal un atkal vielu pārdomām. No debesīm
Izraēla dzirdēja Paša Dieva balsi (5. Moz. 4:36).
Tik bezgalīgi tālais Dievs uzrunāja cilvēkus.
Un šie vārdi tika pierakstīti. Kad mēs lasām
Viņa vārdu, mēs dzirdam Viņa balsi. Tā,
“Raksti” tiek lietoti “Dieva” vietā (Rom. 9:17; Gal. 3:8)
un otrādi (Mt. 19:4,5). Kad mēs sludinām Dieva
vārdu, mēs it kā translējam Dieva balsi cilvēkiem,
un mums ir jācenšas izturēties kā Viņa
vārda un balss sūtņiem, nerunājot jau par
to, cik cītīgi un rūpīgi jānodrošina,
lai Dieva vārda izpausme un izklāsts atbilstu Bībeles
patiesībai bez fantāzijas piejaukumiem. “Ja kāds
runā, tad kā Dieva vārdus” (1. Pēt. 4:11).
Sludinot Viņa vārdu, mēs esam Viņa balss
cilvēkiem. Viņa vārds ir tik skaidrs, tāpēc
tas ir tik mīļš (Ps. 119:140). Džons Karters
grāmatā “Vai mēs varam uzdrošināties
ticēt?” (Dare We Believe?) pilnīgi pareizi bilst,
ka mūsu attieksmi pret Bībeli noteiks izpratne par to,
kas tā patiesībā ir.
Salīdzinot Pāvila otrās
vēstules Timotejam 3:16 un 4:2,3, mēs redzam, ka Dieva
iedvestie vārdi ir noderīgi
Mācībai, tāpēc
Pasludini Dieva vārdus,
uzstājies laikā, nelaikā
(vai tu esi gatavs to darīt,
vai ne);
vainas pierādīšanai,
tāpēc
norāj;
labošanai, tāpēc
brīdini;
audzināšanai taisnībā,
tāpēc
paskubini ar visu pacietību
un mācību.
Tādēļ mūs
neinteresēs karjēras vai biznesa veidošana šajā
dzīvē; mēs izvairīsimies no materiālisma
un ar to saistītā enerģijas patēriņa.
Ja mēs egoistiski uzkrājam materiālos labumus,
nerēķinoties ar citiem, mēs esam atteikušies
no Ticības, pat ja mēs skaidri apzināmies Ticības
mācības pamatus (1. Tim. 5:8). Mantkārība
ir Ticības noliegšana, atkal - pat ja teorētiskās
zināšanas saglabājas (1. Tim. 6:10). Iespējams,
ka Pāvils vienā un tajā pašā vēstulē
tīšuprāt trīskārt runā par tiem,
kas atstāj Ticību; vienreiz viņš par to runā
nepareizas atziņas kontekstā (1. Tim. 6:21); nākamās
divas atsauces (5:8; 6:10) saistītas ar ticības nomaldīšanos
saistībā ar materiālismu, kaut arī turoties
pie pareizajām atziņām. Nav labi ne viens, ne otrs.
Tas, ka Valstība būs uz zemes, bet ne debesīs
arī nav mazsvarīgi. Tas nozīmē, ka mūsu
mūžīgais mantojums būs uz šīs planētas,
par kura iegūšanu mums tagad nevajag cīnīties,
nokļūstot to savstarpēji konkurējošo
ekonomisko un politisko grupu iespaidā, kas dala šodienas
pasauli.
Zinot par Tā Kunga tiesas
šausmām, Pāvils centās pārliecināt
ļaudis, to skaitā arī ticīgos korintiešus,
pārvērtēt viņu nolaidīgo attieksmi pret
Dieva Patiesību. Pilnīga nākošās tiesas
nopietnības izpratne liek mums saskatīt virs galvām
karājamies zobenu, apzināties garīgās dzīves
un kristietības krusta nešanas svarīgumu. Mēs
ticēsim, ka ko mēs sējam, to mēs arī
pļausim (Gal. 6:7,8), un attiecīgi arī veidosim
savu dzīvi.
Un tāpēc mēs atdalīsimies
no šīs pasaules. Mēs neturēsimies par katru
cenu pie mums piederošajiem materiālajiem labumiem.
2. Tes. 2:1,2 teikts, ja mēs patiesi ticam, ja visa mūsu
uzmanība ir vērsta uz otro atnākšanu, tad
mēs nepadosimies viltus mācībām. Jau tas vien,
ka tiesas diena ir nolikta, ir pati par sevi pavēle
“visiem cilvēkiem atgriezties no grēkiem” (Ap.d. 17:30,31).
Tuvojošās tiesas apzināšanās noved pie
pašanalīzes: “Un tad drīz ieradīsies …Tas
Kungs, kuru jūs kārojat. … bet kas varēs izturēt
Viņa atnākšanas dienu?” (Mal. 3:2 salīdz.
ar Atkl. 6:17). Ticībai uz otro atnākšanu jāizraisa
jautājums: “Cik stipriem tad (mums) jābūt”, tiesas
dienai tuvojoties? “Tādēļ … to gaidīdami,
centieties, ka Viņš jūs atrod … neaptraipītus
un nevainojamus” (2. Pēt. 3:11, 14). Kad Izraēla tauta
gaidīja Jahves parādīšanos, tad tā sagatavoja
sevi šai dienai ar upurēšanu un šķīstīšanos
(3. Moz. 9:4).
Mums prātā nenāks
meklēt laulības partneri šai pasaulē, nedz
balsot par tās politiķiem. Mēs esam atdalījusies
tauta. Mēs tikām atpirkti ar dārgajām Kristus
asinīm. Mēs esam garīgie jūdi. Visu, ko Dievs
teica tādiem cilvēkiem kā Jēkabs, Viņš
teica arī mums (Hoz. 12:5; 1. Moz. 28:15 salīdz. ar
Ebr. 12:5,6). Tāpēc mēs meklēsim attiecības
tikai Dieva tautas vidū. Tikai Dieva tautai piederošais
aizņem mūsu domas un jūtas. Mūsu dabiskā
vēlēšanās būs tikties ar viņiem,
un mēs izjutīsim, ka eklēsija ir mums pieņemamākā
vide. Sāls bija simbols derības attiecībām
ar Dievu (3. Moz. 2:12); tomēr Jaunajā Derībā
sāls nozīmē mīlestību, mieru un labvēlīgas
attiecības citam ar citu (Mk. 9:50; Kol. 4:6). Tas ir patiesu
derības attiecību rezultāts; patiesa un pastāvīga
mīlestība pret visiem derībā esošajiem.
No pasaules sevi apzināti atdalījušā
Ābrahāma piemēram sekosim mēs, viņa bērni.
Tas, ka apsolījumi pieder arī mums, atdala mūs
“no tā posta, kas kārību dēļ ir pasaulē”
(2. Pēt. 1:4).
Visi, kas atrodas patiesās
derības attiecībās ar Dievu, sapratīs, cik
daudz viņiem tiek dots un no visas sirds atsauksies, sevi
visu atdodot Dievam (Mal 2:4,5). Pēc tam, kad Dāvids
saņēma apsolījumus par nākamo Mesijas Valstību,
viņš nodibināja savu ķēniņvalsti,
aizdzenot no zemes visus Izraēla ienaidniekus (1. Laiku 18:1-3).
Bet mums, kam pieder tie paši apsolījumi un tā
pati cerība uz Valstību, jau tagad pēc iespējas
jādzīvo tā, it kā mēs jau dzīvotu
Valstībā. “Žēlastība un patiesība”
ir vārdi, kas bieži attiecas uz apsolījumiem. Dāvids
priecājās par Dieva žēlastību un taisnību,
kad viņš kādu laiku dzīvoja “starp lauvām
… savu naida pārņemto ienaidnieku vidū, starp cilvēkiem,
kuru zobi ir šķēpi un bultas” (Ps. 57:5,6). Tieši
tāpat arī mūsu līdzdalībai apsolījumos
jāiedvesmo mūs svētbijīgas dzīves dzīvošanai
šajā ļaunuma pilnajā pasaulē.
Zināmā mērā
apsolījumi, ka Ābrahāma dzimums mantos zemi
un Tas Kungs būs viņu Dievs, tika izpildīti
tūlīt pēc to došanas. Tas Kungs kļuva
par Īzaka, Ābrahāma dēla, Dievu (1. Moz. 31:42,53
atsaucas uz to). Atkal un atkal Dievs Izraēlam atgādina,
ka Viņš ir viņu Dievs. Un ka zeme zināmā
mērā bija dota jūdu patriarhiem (1. Moz. 15:18;
5. Moz. 28:63; 30:5; Jozuas 1:2-9; 21:43; 1. Ķēn. 4:20,21).
Skaidrs, ka galvenā šo apsolījumu izpildīšanās
ir gaidāma Valstībā; bet principā šis
apsolījums jau ir piepildījies attiecībā
uz Ābrahāma dzimtu, tas ir, uz mums! Šī
zeme, uz kuras mēs dzīvojam ir mūsu! Mums pieder
viss, kas ir apkārt. Viss ir mūsu (1. Kor. 3:21).
Vienīgi, mēs esam šeit svešinieki, kas gaida
aicinājumu celties, lai paņemtu to, kas jau tagad
mums pieder. Tas ir galvenais. Kapitālisma materiālistiskā
domāšana ir tiktāl izskalojusi mūsu smadzenes,
ka mēs domājam, ka mums ir jālien no ādas
ārā, lai tagad iegūtu savā īpašumā
mantas un zemi, lai mēs varētu to apjozt ar žogu
un paziņot to par savu esam, nopirkt drošības sistēmu
vai noīrēt sargu, lai nodrošinātu savas īpašuma
tiesības, nopirkt apdrosināšanas polisi, lai nekādi
‘Dieva darbi’ to mums neatņemtu… tas viss ir pilnīgā
pretstatā mācībai par apsolījumiem Ābrahāmam.
Šajā dzīvē mums neizbēgami jāsaskaras
ar personīgā īpašuma un mantas tiesībām,
bet neaizmirsīsim, ka faktiski viss pieder mums, un mēs
pērkam šīs lietas ar tādu pat sajūtu,
kāda, droši vien, bija Ābrahāmam, kad viņam
bija jāpērk daļu viņam jau piederošas
zemes, lai apglabātu savu sievu. Tā bija viņa
zeme, kaut gan tajā laikā viņš to vēl
nebija saņēmis. Un tā tas ir arī ar mums un
visu pasauli, līdz ar to, kas ir tajā.
Un tādēļ mēs
sludināsim Labo vēsti un no visas sirds centīsimies
pārliecināt citus (mūsu bērnus ieskaitot)
par kristīšanās nepieciešamību. Mēs
apzināsimies, ka nekristītai pasaulei (ieskaitot maldu
ceļus ejošo ‘kristietību’) nav cerības, un
mēs pret viņiem atbilstoši arī izturēsimies.
Kristīšana nekad nezaudēs savu spēku. Stājoties
derībā ar Dievu, mēs dzīvojam visu turpmāko
dzīvi, izjūtot atbildību Viņa priekšā.
“Un kad jūs To piesaucat (Dieva Vārdā kristoties)
kā Tēvu … tad pavadāt bijībā savu svešniecības
laiku. …Jūs zināt (jo skaidrāk jūs to apzināsities,
jo lielāka bijība jūs pārņems), ka esat
… atpirkti …ar Kristus … dārgajām asinīm” (1. Pēt.
1:17-19).
Tāpēc Pāvils saka:
“Vai nezināt (vai tiešām nav saprotams?), ka jūsu
miesas ir Kristus locekļi? … ka tas, kas biedrojas ar netikli,
ir viena miesa ar to?” (1. Kor. 6: 15,16).
Tāpēc mums vajag patiesi
mīlēt mūsu brāļus; 3. Moz. 25:38, runājot
par Sarkanās jūras šķērsošanu, glābjoties
no ēģiptiešiem, mudina Izraēlu jo augstsirdīgāk
izturēties pret saviem brāļiem. Tāpēc
ka ēģiptieši bija bargi uzraugi un Izraēla
tika žēlsirdīgi izglābta no verdzības,
tā nedrīkst cietsirdīgi izturēties pret saviem
brāļiem (3. Moz. 25:40).
Godbijību iedvesošās
pasaules radīšanai ar Tā Kunga vārda spēku
jāiedveš mūsos bijība un Viņa Vārda
spēka atziņa (Ps. 33:6-9). Tā kā mēs
esam radīti pēc Dieva tēla un līdzības,
mūsu ķermeņa uzbūves struktūra pavēl
mums sevi pilnībā veltīt Viņam (Mt. 22:19:21).
Šīs žēlastības
apziņa darīs mūs lēnprātīgus, labsirdīgus,
devīgus, situāciju izvērtēšanā saprotošus;
tā mudinās mūs sludināšanas darbā
dalīties šajā nepārspējamajā žēlsirdībā
ar citiem, kas vēl kavējas to pieņemt, kā
arī nenogurstoši strādāt, lai atgūtu
tos, kas aizklīduši no Dieva žēlsirdības.
Kā Dievs aizsniedza mūsu mazo pasauli, tā arī
mēs centīsimies aizsniegt mūsu apkārtējo
cilvēku sirdis. Paklausība patiesībai rada neliekuļotu
brāļu mīlestību … no visas sirds pastāvīgi
(1. Pēt. 1:22).
Tāpēc ka Valstībā
mums tiks dota visa bagātība, kas ir Kristum, mums ir
jāpārdod tas, kas mums ir tagad un jāatdod tas
nabagiem (Lk.12:33 salīdz ar 44). Vēl jo vairāk,
zināmā mērā Dievs jau tagad ir devis
mums Valstību (Lk. 12:32), un tāpēc mums dabīgi
jāatdod to, kas mums pieder, lai trūcīgo darītu
bagātu, tāpat kā Kristus rīkojās attiecībā
uz mums (2. Kor. 8:9). Pamatā, mūsu dāsnums (kā
garīgais, tā materiālais) ir mūsu ticības
rādītājs, kas mums ir tagad un ar neizmērojamo
Dieva žēlastību gaida mūs Kristū. Dieva
Valstības Labā vēsts kā tagad, tā arī
nākotnē līdzinās ieraugam, kas darbojoties
cilvēkā no iekšpuses, neizbēgami, jo tāda
ir tās daba, izraisa viņā būtiskas parmaiņas
(Lk. 13:20,21).
Tāpēc, neskatoties
uz cilvēciskajiem šķēršļiem, kas
varētu pastāvēt starp mums, mēs izjutīsim
patiesu vienotību ar saviem brāļiem, kas tic tieši
tāpat kā mēs. Tāpēc arī Ticība
ir cieši savijusies ar ticīgo cilvēku vienprātību
(Ef. 4:13; Fil. 1:27).
Pēc kristīšanās
mēs kļūstam par vienota mūsu Kunga Jēzus
Kristus ķermeņa jeb miesas locekļiem (1. Kor. 12:13).
Mums tādēļ ir jābūt kontaktā ar
visiem ķermeņa locekļiem (1. Kor. 10:16,17). Pāvils
norāda Pēterim, ka viņš nerīkojas pareizi
pēc evanģēlija patiesības (Gal. 2:14), sakot,
ka ir divi ķermeņi – jūdeiskais un pagāniskais
– un kontaktējoties tikai ar vienu no tiem, nevis ar veselo
ķermeni. Pāvils, atmetot eklēsijas politiskās
attiecības, sacīja to Pēterim visu priekšā.
Ja mēs patiesi atzīstam un zinām evanģēliju,
mēs kontaktēsimies ar visiem, kuri ir Viņā
un Patiesībā. Ja mēs to nedarīsim, tad galu
galā evanģēlija patiesība tiks pazaudēta
(Gal. 2:5). Diemžēl, cilvēku mēģinājumos
saglabāt Evanģēlija patiesību vienotā
ķermeņa daļas nereti tiek atšķeltas.
Taču Patiesība saglabājas tikai visu ķermeņa
daļu savstarpējā kontaktā.
Cilvēka dzīves “zem
saules” traģiskā īslaicīguma un galējā
veltīguma apzināšanās liks mūs pievērst
tam bojā ejai lemto miljonu, ar kuriem mēs diendienā
tiekamies, uzmanību. Ja mēs redzam šīs pasaules
dzīves traģēdiju un saprotam, ka mēs no tās
esam atpirkti, tad mums kādam tas ir jāpasaka!
Un personiskajā līmenī,
Dāvids, zinādams, ka aizgājušie necelsies
Dievu godāt debesīs, vēlējās dzīvot
pasaulīgo dzīvi, vienīgi lai teiktu Dievu To Kungu.
Vienīgais iemesls, kāpēc viņš gribēja
turpināt dzīvot , bija vēlēšanās
slavināt Dievu (Ps. 6:5; 115:17,18). Hiskijā mājoja
tas pats gars.
Ps. 49:17,18 brīdina nenodoties
pūliņiem sasniegt materiālos labumus un neskaust
tos, kam tie ir, tāpēc ka nāve tiem ir mūžīga
aizmirstība. Un lietišķāk, tā kā
kapā nav ne darba, ne pārdomu , ne atziņas, ne
gudrības, … tad tagad ir jādzīvo dzīve,
kas veltīta kalpošanai Tam Kungam (Sal. Māc. 9:10-12).
Tā kā nāve ir
kā aizmigšana, tad Dieva tiesas diena būs mūsu
pirmā sevis apzināšanās pēc nāves.
Bet tā kā nāves iespējamība ir ar katru
dienu arvien lielāka, tad tiesas diena ir teju pienākusi.
Un ar šo atziņu mums arī ir jādzīvo.
Ja mēs to saprotam, tad
katru dienu paši sevi kontrolēsim, centīsimies
piepildīt savas domas ar Dieva vārdu, ar ikdienas Bībeles
lasīšanu, kritiski vērtējot savu rīcību,
savus nodomus, apzinoties savas iekšējās būtības
noslieci uz grēku, kas raksturīga visiem cilvēkiem
pēc dabas. Mēs pārlieku stingri nesodīsim
citu vājības, kas izpaužas attiecībās
pret mums, mēs redzēsim tajās viņu ‘velna’
izpausmi.
Un tam jāatspoguļojas
tajā, ko mēs lūdzam savās lūgšanās.
Mēs lasām Dieva vārdus ar patiesu svētbijību,
apzinoties, ka tā patiešām ir Dieva balss, kas
runā ar mums, un to, ka tieši šeit ir Svētā
Gara avots, kas var iedarboties uz mūsu raksturu, ienesot
tajā tās pārmaiņas, kuras mums gribētos
redzēt. Bībeles brīnums kā Dieva pašatklāsme
mūs neatstās. Īsta ticība tam, ka vārds
ir Dieva iedvests, arī ir patiesa ticība (Jņ. 19:35),
kas atklāj mūsu sirds noslēpumus (1. Kor. 14:25).
Tāpat arī mūsu sirds domas tiks atklātas,
kad mēs pilnībā apzināsimies krusta realitāti
(Lk. 2:35). Pamatu zināšanas spēks ved pie pašizzināšanas
un pašpārbaudes.
Un tāpēc Viņš
būs mums dzīvs piemērs ikdienas dzīvē,
tieši tāpat kā Dāvidam Kungs Jēzus vienmēr
būs mūsu acu priekšā. Mēs patiesi ticēsim,
ka piedošana ir iespējama caur tāda pārstāvja
darbu; un Viņa piemēra realitātei būs jo lielāka
nozīme, lai smeltos iedvesmu celties pāri mūsu
zemiskākajai būtībai. Šķīstīšanās
principu izpratne palīdzēs mums pareizi lūgties;
“mums, kas Viņam ticam, dota iespēja tuvoties Dievam
bez bailēm un ar paļāvību” ne tikai ticības
dēļ, bet ticības rezultātā (Ef. 3:12).
Vēstulē ebrejiem bieži ir sastopams vārds
“tāpēc”; un tāpēc ka mēs esam
šķīstīti, attīrīti, mēs tāpēc
ar paļāvību, bez bailēm varam nostāties
pie žēlastības troņa lūgšanā
ar uzticību un tīru sirdsapziņu (Ebr. 4:16). Šī
“drosme”, ko mēs gūstam caur šķīstīšanos,
atspoguļosies arī mūsu “drošā runā”,
sludinot evanģēlija noslēpumu (2. Kor. 2:12; Ef.
6:19). Mūsu izjūtas, ka esam tērpti patiesībā,
liks visai mūsu būtībai izstarot pārliecību.
Lūk, kāpēc “drosme” bija agrīnās baznīcas
lozungs un atšķirības pazīme (Ap.d. 4:13,19,31;
Ef. 3:12; Flp.1:20; 1.Tim. 3:13; Ebr. 10:19; 1. Jņ.4:17).
Tas, ka mūsu Kungs neeksistēja
iepriekš, dod vielu pārdomām. Šķietami
skaidrs, ka ir jābūt bijušām kaut kā
radīšanai (nām) jau iepriekš, piemēram,
lai radītu eņģeļus. Dievs eksistēja mūžīgi,
bet tikai pirms 4 000 gadiem Viņš pasaulei deva Savu
Vienpiedzimušo Dēlu. Un Dēls bija cilvēks,
lai glābtu cilvēkus – tikai kādus miljonus (ja
ne mazāk) no mums, kas dzīvoja tikai aptuveni 6 000
gadu. Uz laika un telpas bezgalības fona tas liekas brīnumaini.
Iedomājieties tikai, ka Dieva vienīgajam Dēlam
bija jāmirst šo nedaudzo dēļ šeit, kas
rosās uz šīs mazās planētas tik īsu
laika sprīdi. Viņš mira, lai Dievs varētu
mūs glābt, un Dieva mīlestība pret mums tiek
pielīdzināta jaunekļa precībām ar jaunavu
(Jes. 62:5). Visuvarenais Dievs, kas eksistē mūžu
mūžos, tiek pielīdzināts nevainīgam jauneklim
ar tam piemītošo jūtu kvēli, priekpilno ilgošanos
un vilšanās iespējas noliegumu. Vēl jo vairāk.
Viņš nomira par mani, pieņemdams kaunpilnu
nāvi. Mūsu sirdis un prāti, ar visu tiem piemītošo
spēku, nav spējīgi to aptvert.
Jāņa pirmā vēstule
cieši saista ticību Kristum kā Dieva Dēlam
ar dzīvi patiesā mīlestībā. Viņi
“no sākuma” caur Labo vēsti ir dzirdējuši,
ka Kristus bija Dieva Dēls, kā arī to, ka vienam
otru jāmīl. “Vēsts”, ko viņi bija dzirdējuši
no sākuma, bija, ka Kristus ir Dieva Dēls (1. Jņ.
2:24), un arī to, ka “mums būs citam citu mīlēt”
(1. Jņ. 3:11). Tieši tāpēc Jānis mācības
par mīlestības nepieciešamību kontekstā
vienlaikus brīdina par viltus mācībām, kas
izkropļo mācības par Kristus kā Dieva Dēla
būtību (1. Jņ. 2:22,23; 4:1-4; 2. Jņ. 7-11).
“Iesākumā bija Vārds” un tas bija Kristus (Jņ.
1:1-3); tomēr rūpīgāk visu apsvēris,
Jānis raksta savās vēstulēs, ka vārds
no sākuma bija bauslis, ka mums būs citam citu mīlēt
(1. Jņ. 2:7; 3:11). Ticības Kristum būtība
ir mīlestība vienam pret otru. “Šis ir Viņa
bauslis, lai mēs ticam Viņa Dēla Jēzus Kristus
Vārdam un mīlam cits citu, kā Viņs mums pavēlējis”
(1. Jņ. 3:23). “Ikviens, kas tic, ka Jēzus ir Kristus,
ir no Dieva dzimis, un ikviens, kas mīl To, kas Viņu
ir dzemdinājis, mīl arī to, kas no Viņa ir
dzimis (tas ir, jūsu brāli). “Ja mēs mīlam
cits citu, tad Dievs mājo mūsos … Kas apliecina, ka
Jēzus ir Dieva Dēls, tanī paliek Dievs un viņš
Dievā” ( 1. Jņ. 5:1; 4:12,15). Bet kāpēc ir
tāda sakarība starp mīlestību un ticību,
ka Jēzus Nācarietis ir Dieva Dēls? Teoloģiski
var teikt, ka, ja mēs Viņu pieņemam kā Dieva
Dēlu, mums tāpat jāpieņem arī pārējos
Dieva dēlus, kas dzimuši ar Viņa Svēto Garu.
Bet vai praktiski tā nav mācība, cik brīnumainā
veidā Visuvarenais Dievs Savu vienpiedzimušo Dēlu
atdeva tik brīvi un tik sāpīgi par mums …? Tas
neaptveramais brīnums, ka Dievam bija Dēls pēc
mūsu dabas, kā bērns un vēlāk vīrs,
kas vājajā un grēcīgajā cilvēka
miesā varēja paust cilvēkiem Dieva būtību;
un kuru Dievs atdeva par mums … Ja mēs pa īstam to saprotam,
mēs patiesi mīlēsim savus brāļus. Un
tā, tas nenozīmē vienkārši domāt:
jā, mēs ticam, ka Kristus bija Dieva Dēls, nevis
Dievs, Dēls – un punkts. Nē. Būtība ir daudz
dziļāka. Šī ticība un sapratne spēj
sagraut šķēršļus, kas atdala cilvēkus
vienu no otra, un iedvesmot tos patiesai, pašaizliedzīgai
mīlestībai.
Tāpēc ka Jēzus
bija vienpiedzimušais Dieva Dēls, Viņš
ir Dieva žēlastības un patiesības pārpilns.
Jāņa evanģēlijs (1:14) parāda saikni
starp žēlastības un patiesības pilnību
un vienpiedzimušo Dēlu. Šim brīnumam jāliek
mums ar bijību klausīties Viņā un paklausīt
Viņa vārdam jau tāpēc vien, ka mēs noliecamies
Tā priekšā, kas Viņš ir un bija – Dieva
Dēls (Lk. 9:35).
Ja mēs noliedzam Kristu,
tad mēs noliedzam to, ka Jēzus ir Kristus (1. Jņ.
2:22), bet mēs arī aizliedzam Kristu, ja mēs Viņu
nesludinām (Mt. 10:33). No tā izriet, ka ja mēs
patiesi ticam, ka Jēzus nebija vienkārši Jēzus
no Nācaretes, bet gan Dieva Kristus, tad mēs sludināsim
par Viņu, Viņu nenoliedzot. Tieši šī
iemesla dēļ pastāv sakarība starp Jēzus
atzīšanu par Kristu un Viņa sludināšanu
un apliecināšanu (Jņ. 9:22; Ap.d. 18:5; Flp. 2:11).
Pilnīga apjausma par to, kas patiesībā ir Kungs
Jēzus un cik augstā godā Viņš tagad celts,
rosinās Viņa apliecināšanu pasaules priekšā,
kā arī dziļu personisku paklausību Viņa
baušļiem (Ebr. 2:1). “Bet, ja arī jūs ciestu
taisnības dēļ … nebīstieties no viņiem,
nedz iztrūkstieties. Bet turiet Kungu Kristu svētu savās
sirdīs, būdami arvien gatavi aizstāvēties
pret ikvienu, kas vaicā par cerības pamatu jūsos
… ar lēnprātību un bijību” (1. Pēt. 3:14-16).
Zinot un izjūtot Kristu par mūsu sirds pavēlnieku,
palīdzēs mums izturēt jebkurus pārbaudījumus
un iemācīs mūs ar pienākošos pazemību
liecināt apkārtējiem cilvēkiem.
Tam, ka Jēzus ir Kungs,
ir liela praktiska nozīme mūsu dzīvē. Rom.
14:7-9 Pāvils runā par nepieciešamību nedzīvot
tikai sev pašam, bet gan par labu savam tuvākajam. Kāpēc?
Tāpēc ka “Kristus ir miris un dzīvs tapis, lai
būtu Kungs pār mirušiem un dzīviem”. Tāpēc
ka Viņš ir mūsu Kungs, mēs vairs nedzīvojam
sev, bet Viņam un tiem, kas ir Viņā. Kad Pāvils,
cildinot Kristu, sauc Viņu par ķēniņu Ķēniņu
un kungu Kungu, kurš mīt nepieejamā gaismā,
tad tas nav vienkārši literārs izteiksmes līdzeklis.
Tas ir iespiests kontekstā, kas iesaka ticīgajiem atraisīties
no materiālisma, pat bēgt no materiālisma slazda
valgiem. 1. Tim. 6:6-14 attiecas uz to; un tad seko Kristus godinošie
panti (:15,16) un atkārtots lūgums dalīties bagātībā,
nevis uzkrāt to (:17-19). Tāpēc ka Viņš
ir Kungs visam, mums ir jāatmet mantas kārība un
uzkrāšanas tieksme. Jo mēs esam Viņa, un viss,
kas mums ir, arī ir kalpošanai Viņam.
Ir vēl kaut kas, pie kā
mūs ved Kunga cildināšanas augstums. “Tāpēc
arī Dievs Viņu ļoti paaugstinājis … lai Jēzus
Vārdā locītos visi ceļi … un visas mēles
apliecinātu, ka Jēzus Kristus ir Kungs … tātad
… gādājiet ar bailēm un drebēšanu, ka
topat svēti” (Flp. 2:9-12). Šie vārdi sasaucas
ar Jes. 45:23,24: “Manā priekšā locīsies visi
ceļi un man zvērēs ikviena mēle. Vienīgi
tai Kungā – tā liecinās – ir pilnvērtīga
taisnība un spēks”. Visiem mums grūti samierināties
ar pazemību. Tomēr Viņa priekšā, Viņa
paaugstinājuma priekšā, kas nāca visdziļākā
krusta pazemojuma rezultātā, mums jāmetas ceļos
ar neviltotu pazemību, savu grēcīgo niecību
apzinoties un dziļā pateicībā, zinot, ka caur
Viņu mums tiek pielīdzināta taisnprātība.
Pēteris Jēzus vārdā
sludināja par Pašu Jēzu – tas tiek uzsvērts
(Ap.d. 2:31,38; 3:6,16; 4:10,12,17,18,30; 5:28,40,41; 10:43).
Pēterim sludināt Labo vēsti lika lieliskās
zināšanas par Kristu un Viņa raksturu, un Viņa
Vārda pagodināšanas brīnums pēc Viņa
pacelšanās debesīs (Flp. 2:9; Atkl. 3:21). Zināt
un pieredzēt Viņa paaugstināšanu un nesludināt
vienkārši nebija iespējams, to nevarēja paturēt
sevī. 3. Jņ.7 ir runāts par to, kā tika pildīta
sludināšanas sūtība: “Jo Viņa Vārda
dēļ viņi ir izgājuši, nepaņemdami
neko (materiālu palīdzību) no pagāniem (ticīgajiem
cittautiešiem)”. Viņa Vārda zināšanas
godība lika viņiem iet sludināšanas ceļu
augstsirdībā, neprasot nekādu materiālu atlīdzību.
Jau Kristus Vārda zināšanai vien ir jāiedvesmo
aktīvai kalpošanai Viņam: efezieši strādāja
Kunga Vārda labā (Atkl. 2:3).
Ja mēs tam ticam, tad mēs
to sludināsim visai pasaulei. Lk. 24:48 vienkārši
konstatē, ka apustuļi bija augšāmcelšanās,
kas dara grēku piedošanu iespējamu visiem, liecinieki.
Paralēlajās vietās Marka un Mateja evanģēlijos
runāts par viņiem doto pavēli iet un sludināt
par to visai pasaulei. No tā izriet: ja savā ticībā
mēs patiesi esam augšāmcelšanās liecinieki,
tad mūsu ticības neatņemama sastāvdaļa
ir šīs liecības sludināšana mūsu
pašu mazajā pasaulē.
Sludināt pavēl pati
Viņa augšāmcelšanās. Kad Pēterim
jautāja, kāpēc viņš, neskatoties uz stingro
aizliegumu, turpina sprediķot, viņš atbildēja,
ka paklausa Dieva pavēlei sludināt Labo vēsti par
Jēzus Kristus augšāmcelšanos (Ap.d. 5:29-32).
Dievs tādu pavēli nedeva (to deva Kristus), tomēr
no visas Pētera pierādījumu loģikas izriet,
ka pati Kristus augšāmcelšanās ir Dieva de
facto pavēle liecināt par to.
Tāpēc ka caur Kristus
augšāmcelšanos cilvēkiem kļuva iespējama
grēku piedošana (1. Kor. 15:17), Pēteris aicina
tautu uz grēku nožēlošanu un Kunga darba pieņemšanu
caur kristīšanos Viņa nāvē un augšāmcelšanos
(Ap.d. 2:31-38; 3:15,19 “tāpēc”). Glābšana
kļuva iespējama tāpēc, ka Kungam tika dots
Vārds pāri visiem vārdiem (Ap.d. 4:12 salīdz.
ar Flp.2:9). “Dievs devis Savu Kalpu un To sūtījis,
lai Viņš jūs svētītu, ka ikviens atgriežas
no sava ļaunuma” (Ap.d. 3:26). “Dievs ir uzmodinājis
Jēzu …Viņu paaugstinājis Sev pa labo roku par Valdnieku
un Pestītāju, lai vestu (t.i., iedvesmotu) Israēlu
pie atgriešanās un grēku piedošanas” (Ap.d.
5:30,31). Tam, ka Kunga augšāmcelšanās deva
katram, kas savienots ar Viņu caur kristīšanos,
iespēju saņemt grēku piedošanu, jāmudina
mūs sludināt to pasaulei, ja mēs tam ticam. Mācekļiem
bija pavēlēts iet sludināt Kristus augšāmcelšanos
un no tās izrietošo grēku nožēlu, piedošanu
un kristīšanu. Augšāmcelšanās rosina
sludināt (1. Kor. 15:14). Kristīšanās “glābj
(mūs) … caur Jēzus Kristus augšāmcelšanos”
(1. Pēt. 3:21 salīdz. ar Rom. 4:21; Kol. 2:13). “Dievs
… mūs, kas savos pārkāpumos bijām miruši,
darījis dzīvus līdz ar Kristu” (Ef. 2:5). Ja mēs
ticam Kristus augšāmcelšanai, mēs nožēlosim
grēkus, izsūdzēsim tos un iepazīsim grēku
piedošanas svētību. Tā, ticība Viņa
augšāmcelšanai un grēku atzīšana
ir savienoti kopā Rom. 10:9,10 kā priekšnoteikums
glābšanai. Kristus augšāmcēlās,
tāpēc mēs pārstājam grēkot (1. Kor.
6:14). Mēs nevaram tīšām grēkot, ja ticam
piedošanai, ko Viņa augšāmcelšana ir
nodrošinājusi. Cilvēkiem ir jānožēlo
grēki ne tikai tāpēc, ka nāks tiesas diena,
bet tāpēc, ka Dievs aicina mūs to darīt, Viņš
iedvesa ticību piedošanai uzmodinādams To no
mirušiem (Ap.d. 17:30,31). Tukšais kaps un Kunga
slavināšanas veidi ir tas, kam jāiedvesmo mūs
dziļai personiskai grēku nožēlai un jāliek
sludināt Labo vēsti grēcīgajai pasaulei, aicinot
to nožēlot grēkus un kristīties, lai arī
viņi varētu tapt glābti, pateicoties Kristus augšāmcelšanai.
Ja mēs kaut ko saprotam
šķīstīšanās ‘mehanismā’, mēs
apjautīsim, ka mūsu galīgā atpirkšana,
kas sasniegta krustā, būs tikai Kristus atgriešanās
laikā. Pēc vairākām nodaļām, kas
veltītas pārdomām par Kunga krustu, Pāvils
rezumē: “Tā arī Kristus, vienreiz upurēts
daudzu cilvēku grēkus atņemt neatkarīgi no
grēka, tiks otrreiz redzams par pestīšanu tiem,
kas Viņu gaida” (Ebr.9:28). Šeit mēs redzam savienotus
kopā divus galvenos principus – ja mēs kaut mazliet
saprotam šķīstīšanu un pestīšanu,
tad mēs ar prieku gaidīsim otro atnākšanu,
lai izpirkšana krustā noslēgtos visā pilnībā
(sal. 1. Pēt. 1:13). Pacilātība otrās atnākšanas
gaidās, ko uzkurina atziņa, ka tā nesīs krustā
iesākto galīgo atpestīšanu, veicinās
daudz vieglāku attieksmi pret visu šajā dzīvē
notiekošo.
Un tāpēc “vīri,
mīliet savas sievas, tāpat kā Kristus ir mīlējis
Savu draudzi, pats nododamies viņas labā” (Ef. 5:25).
Kristus “nodeva” Savu garu Tēva rokās. Citviet šajā
grāmatā mēs parādījām, ka Viņa
nāve bija labprātīga, ka Viņš pats atdeva
Savu dzīvi, nevis, ka tā Viņam tika atņemta.
Un šai paškontroles un pašuzupurēšanās
augstākajai virsotnei ir kaut kādā veidā jāatspoguļojas
mūsu garlaicīgajā ikdienas dzīvē. Viņš
pacēla mūsu grēkus, “lai mēs, grēkam
miruši, dzīvotu taisnībai; ar Viņa brūcēm
(Pēteris tās redzēja) jūs esat dziedināti”
(1. Pēt. 2:24). Tāpēc ka atbrīvošanos
no grēka pavada Kunga ciešanas krustā, mums arī
jāatbrīvojas no tiem, liekot tiem atmirt.
Saudzīgi izsakoties, mūsu
līdzjušanai Viņa nāvei par mums būtu
jāmodina mūsos augstsirdīgas jūtas visādā
ziņā. Mudinot korintiešus dāsnu dāvanu
pasniegšanai nabagajiem brāļiem, Pāvils centās
viņus iedvesmot ar Kristus krustāsišanas aprakstu:
“Jo jūs zināt mūsu Kunga Jēzus Kristus žēlastību,
ka Viņš, bagāts būdams ir tapis nabags jūsu
dēļ, lai Viņa nabadzība kļūtu jums
par bagātību” (2. Kor. 8:9). Ņemot vērā
to, mums ir jābūt ne tikai dāsniem, dodot no savas
bagātības, bet jāpaliek nabagiem savā dāsnumā.
Kunga devība nebija finansiāla; tā bija emocionāla
un garīga. Un tā, Pāvils saka, kā materiālā
tā arī garīgā ziņā mums jāpalīdz
mūsu nabagākajiem brāļiem.
Un tā, mēs nevaram
turpināt dzīvot miesīgu dzīvi, cerot, ka mēs
tiksim kaut kādā veidā šķīstīti
jeb attīrīti. Mums vismaz ir jāmēģina
nomērdēt savu miesu; nevis saņemt piedošanu
par tiem pašiem grēkiem un atsākt grēkot no
jauna. Bet, pat ja mēs nevaram pārstāt grēkot,
mums vajag patiesi gribēt iznīcināt savu miesu,
savas miesīgās vēlmes, uzskatot sevi par mirušiem
grēkam. Mums tas jādara, tāpēc ka Kristus
“uznesa mūsu grēkus Savā miesā pie staba”
un avansā izdziedināja mūsu garīgo vājumu.
Mums atliek iznīcināt savu miesu, jo Viņš
iznīcināja mūsu grēkus (1. Pēt. 2:24).
Pēc desmit nodaļām,
kas veltītas Kristus asinsizliešanas nozīmes skaidrošanai,
Pāvils dedzīgi rezumē:
-
“lai droši varam ieiet svētajā
vietā Jēzus asiņu dēļ”, kas ir iespējams
tikai caur skaidru grēku piedošanas saprašanu.
Mūsu lūgšanām jākļūst par pozitīvu
un pacilājošu pieredzi: “ tad tuvosimies patiesīgu
sirdi pilnā ticībā, apslacīti savās sirdīs,
un atsvabināti no ļaunās apziņas”. Pārdomas
par attīrīšanos un ticība tam visam stiprinās
ticības pārliecību.
-
“turēsimies nešaubīgi
pie cerības apliecināšanas”. Ja ticība krustam
ir iespiedusies mūsu apziņā, ja mēs par to
domājam ne tikai maizes laušanas reizēs svētdienās,
bet katru dienu, mēs nesvārstīsimies. Dabiskā
tieksme uzplaiksnīt un atdzist mūsu garīgajos centienos
atkāpsies tā brīnuma priekšā, kas tika
sasniegts krustā. Tikai ilgstošas pārdomas par
krustu var gandrīz mistiskā veidā uzturēt
cilvēkā iedvesmas uguni.
-
“un vērosim cits citu, lai paskubinātu
uz mīlestību un labiem darbiem, neatstādami savas
sapulces, … bet cits citu paskubinādami un jo vairāk,
redzot tuvojamies to dienu” (Ebr. 10:24,25). Arī šeit
mācība par šķīstīšanos un otro
atnākšanu ir saistītas. Jo skaidrāk mēs
apzināsimies, ka tuvākajā laikā Kunga krustāsišanas
mērķis piepildīsies mūsu fiziskajā glābšanā,
jo ar lielāku iedvesmu mēs domāsim par mūsu
brāļu garīgo labklājību. Ja mēs
ticam grēku izpirkšanai, mēs centīsimies piedalīties
maizes laušanā, apliecinot savu apbrīnu un pateicību
Kungam Jēzum.
Un tas nozīmē, ka arī
man ir jāatdod viss, es apzināti tiekšos uz to,
lai tikai brīnumainā kārtā iepazītu šo
Cilvēku, kas nomira, lai es varētu tapt brīnumaini
glābts. Viņš “miris un dzīvs tapis, lai būtu
Kungs pār mirušiem un dzīviem” (Rom. 14:9). Ja
mēs ticam Viņa augšāmcelšanai un paaugstināšanai
par Valdnieku, tad Viņš kļūs par mūsu
dzīves Valdnieku, par katra mūsu sirds puksta Valdnieku.
Mēs nomirām un augšāmcēlāmies
ar Kristu, ja mēs patiesi ticam tam, ka Viņš ir
mūsu pārstāvis un mēs esam ar Viņu saistīti,
tad Viņa brīvība un uzvaras sajūta pārņems
arī mūs. Tas ir līdzīgi vainīgajam asinsizliešanā,
kurš, redzējis Augstā Priestera nāvē
savas pelnītās nāves skatu, tiek atbrīvots
no ierobežojuma atrasties glābšanas pilsētā
(4. Moz. 35:32,33). Tāpēc ka Kristus patiesībā
augšāmcēlies, un mēs esam ar to saistīti,
mums it tā dēļ jāatturas no grēkošanas,
jāšķiras no sliktas kompānijas un jākļūst
pilnīgākiem Tā Kunga darbā (1. Kor. 15:34,58).
Kunga nāves pārstāvnieciskā daba nozīmē,
ka mums jāapņemas izdzīvot Viņa krustāsišanas
apņemšanos, cik vien mēs to spējam; izdzīvot
iztēlē Viņa ceļu, nonākot līdz tam
momentam, kuru mēs zinām, ka nevarētu pārvarēt,
un tad patiesā apbrīnā un pateicībā apjaust
krusta glābšanas brīnumu. “Tā kā viens
ir miris par visiem, tātad visi ir miruši. Un Viņš
mira par visiem, lai tie, kas dzīvo, nedzīvo vairs sev
pašiem, bet Tam, kas par viņiem miris un uzmodināts
(2. Kor. 5:14,15). Spēcīgs komentārs: “Apzināšanās,
ka tu esi iekļauts Kristus upurēšanās nāvē
tās pārstāvnieciskās dabas dēļ,
liek tev uzņemties upurēšanās dzīvi,
it kā sevī iztēlojoties krustāsišanu”
( W.F. Barling, The Letters
to Corinth). Tāds ir patiesas, sevī izdzīvotas
kristīšanās spēks. Ja nu mēs esam ar
Kristu nomiruši un augšāmcēlušies, mēs
būsim nomiruši pasaulīgajām lietām (Kol.
2:20; 3:1). Tāpēc Pāvils apgalvoja, ka lielākais
pierādījums Kristus augšāmcelšanai no
miroņiem ir izmaiņas viņa raksturā (Ap.d.
26:8 un tālāk). Tas bija “augšāmcelšanas
spēks”, kas darbojas arī mūsos. Jēzus Nācarieša
nāve un augšāmcelšanās ir ne tikai mums
zināmi vēstures fakti; ja mēs tiem patiesi ticam,
tajos mīt maksimāls parveidošanas spēks.
|