Mājas lapa | |||
Tas uzskatāmi neievēro Jaunajā Derībā atrodamās atsauces uz Dieva noslēpumu, kas atklājusies caur Vārdu un Kristus darbību: “Es jūs, brāļi, negribu atstāt neziņā par šo noslēpumu” (Rom.11:25). “Bet Tam, kas jūs var stiprināt, kā to rāda mans evaņģēlijs un vēstījums par Jēzu Kristu, kurā atklājas noslēpums, kas mūžiem bijis neizpausts” (Rom.16:25). “Redzi, es jums saku noslēpumu” (1.Kor.15:51). “..atklādams mums Savas gribas noslēpumu pēc Sava labā nodoma” (Ef.1:9). Pāvils lūdz , lai “bez bailēm varētu sludināt evaņģēlija noslēpumu” (Ef.6:9; Kol.4:3). “noslēpums, kas … tagad atklāts Viņa svētajiem” (Kol.1:26,27). Ar visu uzsvaru – un tāds šeit ir likts – ka nav vairs neviena noslēpuma,
kas būtu saistīts ar pamatdoktrīnu, tikai kāds, kurš joprojām maldās
tumsā var apgalvot, ka tāds pastāv. Un vai šāds cilvēks nebaiļojas par
to, ka Bībelē dotais vārds “Babilonai”, viltus reliģijai, kas tiek aprakstīta
Atklāsmes grāmatā, ir “noslēpums” (Atkl.17:7) ? Tik miglaina spriedelēšana, protams, ir sagaidāma no tiem, kas savu izpratni par Dievu balsta uz tik subjektīvām lietām kā cilvēka pieredze vai arī izplūdusi, neaprakstāma kādu ārēju garīgu spēku aktivitāte, kas valda pār viņu prātiem. Ja no mums tiek sagaidīts būt patiesi pazemīgiem iepretim Dieva Vārda mācībai, tad no mums tiek arī prasīts lietot mūsu spriešanas un dedukcijas spējas, lai izsekotu šai vēstij. Nekad neviens Evaņģēlija sludinātājs, par kuru ir rakstīts Bībelē, nav glābies, sakot ‘Tas ir pilnīgs noslēpums, jūs nevarat mēģināt to aptvert’. Tā vietā mēs redzam viņus griežamies pie cilvēkiem saprātīgi sasaistot Bībeles secinājumus. Savā sludināšanā par Bībeles pamatvērtībām, kuras arī mēs apskatām
šajās nodarbībās, Pāvils “runāja ar tiem par rakstiem, tos izskaidrodams
un pierādīdams, ka Kristum vajadzēja ciest un augšāmcelties no mirušiem”
(Ap.d.17:2,3). Tur notika sistemātiska, loģiska Bībeles skaidrošana.
Pirms tam vēl tiek uzsvērts, ka “Pāvils, kā parasti… izskaidrodams…”.
Tātad tas bija viņa parastais veids (skat. Ap.d.18:19). To ievērojot,
savas sludināšanas laikā Korintā, Pāvils “katru sabatu mācīja sinagogā
un centās pārliecināt jūdus un grieķus… Bet, kad tie pretojās un zaimoja”
(Ap.d.18:4-6). Tie, kuri tika atgriezti, to panāca caur Pāvila Bībelē
balstīto pārliecināšanu; šeit nebija nekādu ‘Jēzus redzējumu manā guļamistabā’,
‘neaprakstāmas sajūtas mani pārņēma’, ‘kādu vakaru es vienkārši satiku
To Kungu’. Kādu laiku pēc tam, kad Pāvils bija nonācis tiesā, Pāvila cerību nākotnei turpināja iedvesmot tā pati lieliskā loģika: “Kad viņš runāja par taisnību un atturību un nākamo tiesu” ar tik caururbjošu skaidrību, ka pat viņa ciniskais tiesnesis “nodrebēja”. (Ap.d.24:25). Tā kā arī mums būtu jātiek atgrieztiem caur šādu izskaidrošanu, mums ir jābūt spējīgiem dod loģisku Bībeles viedokli par mūsu cerību un mācību: “būdami arvien gatavi aizstāvēties pret ikvienu, kas vaicā par cerības pamatu jūsos” (1.Pēt.3:15). Runas skaidrā prātā par kāda personiskajām pieredzēm nedod iemeslu
Evaņģēlija cerībai. Patstāvīga paļaušanās un ‘personiskiem pierādījumiem’
kā daudzu evaņģēlisko kristiešu sludināšanas līdzekli, izgaismo “izskaidrojošas
atbildes” par viņu “cerību” trūkumu. Šādu kristiešu vidū ir radušās
veselas vārdnīcas, kas viņiem palīdz dalīties ‘tajā, ko Kungs ir izdarījis
ar manu dzīvi’, utt. Šādi personiski stāsti asi kontrastē ar Pāvila
vārdiem “Mēs sludinām ne sevi, bet Kristu” (2.Kor.4:5) . Pēc visa iepriekšrunātā būtu jābūt acīmredzami, ka apgalvojums, ka Dieva gars ir personiska būtne, kas nav Dievs un reizē arī ir, ir neloģisks – un piebilde, ka viss ir viens liels noslēpums un loģika ir sevi izsmēlusi, nav pieņemami, runājot Bībeles valodā. Ja mēs Rakstos neatrodam loģiskus secinājumus, tad visas Bībeles studijas ir veltīgas, un pēc tādas Bībeles, pret kuru var izturēties kā pret saldu banalitāti vai aizraujošu literatūru, nav vajadzības. Kā tāda tā atrodas daudzu ‘kristiešu’ grāmatplauktos. Tomēr, viņiem par labu slavu, daudzi, kuri tic, ka Dieva Gars ir persona, mēģina tam dot arī Biblisku pamatojumu. Viņi citē pantus, kuri runā par Dieva garu ar personiskiem apzīmējumiem, tādiem kā “mierinātājs” Jņ.14 -16, vai atsaucoties uz to, ka gars ‘skuma’. 3.4 nodaļā mēs runājām par to, ka cilvēka ‘garu’ var uzmundrināt (Ap.d.17:16); sakaitināt (1.Moz.41:80 vai iepriecināt (Lk.10:21). Viņa “gars”, t.i. viņa pati būtība, viņa prāts un nolūks, kurš nodrošina visas šīs darbības, tiek uzskatīts kā atsevišķa persona, bet burtiskā nozīmē tā, protams, nav. Arī par Dieva garu var runāt tādā pat veidā. Būtu jābūt skaidram, ka Bībele bieži lieto personifikācijas, runājot
par abstraktām lietām, piem. gudrība tiek pielīdzināta sieviete Sal.pam.9:1.
Tas mums parāda kā cilvēks, kuram piemīt gudrība, darbotos praktiski;
‘gudrība’ nevar eksistēt ārpus kāda prāta, tādēļ tiek lietots šī viltība
ar personifikāciju. Vairāk par to lasiet 5.atkāpē “Personifikācijas
princips”.
|
|||