Plaši izplatīts ir uzskats, ka Dieva Valstība eksistē jau tagad un,
ka tā sastāv no pašreizējiem ticīgajiem - ''baznīcas''. Kaut arī teorētiski
patiesi ticīgie jau ir glābti un viņiem ir potenciālas vietas Valstībā,
tomēr skaidtrs, ka mēs pašlaik neesam Valstībā, jo Jēzus vēl nav atgriezies,
lai to nodibinātu.
No tā, ko esam lasījuši lidz šim momentam, varam secināt, ka ''miesa
un asinis nevar iemantot Dieva Valstību'' (1.Kor.15: 50.). ''Mēs esam
Valstības mantinieki, ko Viņš ir apsolījis tiem, kas viņu mīl'' (Jēk.2:5.).
Jo kristības mús padara par Ābrahāma apsolījuma mantiniekiem. Un šie
apsolījumi ir Valstības Evanģēlija pamati (Mat.ev.4:23; Gal.3: 8.,27.
- 29.). Tas nav pārsteidzoši, jo Bībelē bieži sastopami pantus, kuros
ir teikts, ka Ābrahāmam dotie apsolījumi par mantošanu tiks piepildīti,
kad atgriezīsies Kristus (Mat.ev. 25:34.;1.Kor.6: 9., 10.;15:50.; Gal.
5:21.; Ef. 5:5.). Šie panti par nākotnes mantojumu pierāda, ka Valstība
nesastāv no pašreizējiem ticīgajiem.
Jēzus stāstīja līdzību, lai pamācītu tos, kuri domāja, ka drīz bús Dieva
Valstība. Viņš teica: ''Kāds augstas kārtas cilvēks devās ceļā uz tālu
zemi, lai saņemtu valstību un pēc tam pārnāktu mājās''. Savas prombútnes
laikā viņš deva saviem vergiem noteiktus uzdevumus. Viņš pārnāca, kad
bija valdību saņēmis un nu lika atsaukt kalpus ''un tiesāja viņus (Lúk.ev.
19:11. -27.).
Augstās kārtas cilvēks ir Jēzus, kurš devies uz ''tālo zemi'' debesīm,
lai saņemtu Valstību, ar kuru Viņš atgriezīsies, kad sāksies tiesa un
tā bús Viņa otrā atnākšana. Tāpēc ir neiespējami, ka ''vergiem'' jau
piederētu Valstība viņu kunga prombútnē. To pamato sekojošie panti Bībelē:
-
-''Mana Valstība nav no šīs pasaules'' vienkārši paskaidro Jēzus (Jāņa
ev.18:36.). Lai gan jau tajā laikā Viņš varēja teikt: ''Es esmu ķēniņš''
(Jāņa ev.18:37.) ar to parādot, ka toreizējā Kristus ''valstība'' vēl
nenozīmē, ka tāda ir arī tagad.
-Jēzus saviem mācekļiem teica, ka viņš vairs nedzers vīnu ''līdz tai
dienai, kad es to ar jums no jauna dzeršu sava Tēva Valstībā'' (Mat.ev.26:
29.). Te ir skaidri redzams, ka Valstība bús nākotnē. Un cilvēki tā
arī Viņu saprata, kad ''Viņš staigāja pa pilsētām un miestiem, mācīdams
ļaudis un sludinādams Dieva Valstību'' (Lúk.ev.8:1.). ''Svētīgs, kas
ēdīs maizi Dieva Valstībā'' (Lúk.ev.14:15.).
-Lúk.ev. 22: 29.,30. turpina šo tēmu: ''Un tāpēc es jums novēlu Valstību,
kā mans Tēvs man to novēlējis, ka jums bús ēst un dzert pie mana galda
manā valsībā''.
- Jēzus skaidroja zīmes, kuras ievadīs Viņa otro atnākšanu un nobeidza
ar šādiem vārdiem: ''Tāpat, redzot visu šo notiekam, jums bús zināt,
ka tuvu ir Dieva Valstība'' (Lúk.ev.21:31.). Tas kategoriski noliedz
Dieva Valstības pastāvēšanu jau tagad, pirms Kristus otrās atnākšanas.
-''Caur daudz bēdām mums jāieiet Dieva Valstībā'' (Ap.d. 14: 22.). Loģiski,
ka katrs patiess ticīgais no sirds lúdzas Valstības atnākšanu (Mat.ev.
6:10.).
- Atsaucoties uz Dieva vārdiem, ''kas jús aicina savā Valstībā un godībā''
(1.Tes. 2: 12.), mums ir jācenšas jau tagad garīgi ieiet Viņa Valstībā
(Mat.ev. 6: 33.).
Dieva Valstība Júsos ?
Neskatoties uz šiem pārliecinošajiem piemēriem, daudzi pareizticīgie
kristieši pamato savu rīcību ar to, ka Valstība eksistē ticīgo sirdīs
jau tagad. Un to viņi pierāda ar vienu vienīgu frāzi: ''Dieva Valstība
ir júsos''. Kontekstā Jēzus runāja ar farizejiem un tāpēc vārds ''jús''
attiecas uz viņiem. Protams, viņi nebija kristieši - Dieva Valstība
nebija radīta viņu sirdīs.
Ebreji no satkšanās ar Mesiju izveidoja lielu publisku atrakciju. Šajā
fragmentā vārdus ''Dieva Valstība'' varēja aizvietot ar vārdu ''Mesija'',
jo Viņš bús šīs Valstības valdnieks. Kad Jēzus iegāja Jeruzalemē, cilvēki
kliedza: ''Ozianna, slavēts, kas nāk tā kunga vārdā! Lai ir slavēta
músu tēva Dāvida valstība, kas nāk'' (Marka ev.11: 9.,10.). Šeit vārds
''Valstība'' ir aizvietojums vārdam ''Mesija''. Jānis Kristītājs sludināja:
''Atgriezieties no grēkiem, jo debesu Valstība ir tuvu klāt pienākusi.
Jo šis ir tas, par kuru pravietis Jesaja runājis...'' (Mat.ev.3:2.,3.).
Kad farizeji Jēzum prasīja, ''kad atnāks Dieva Valstība'', Viņš atbildēja
viņiem par ''Cilvēka Dēla'' atnākšanu (Lúk.ev. 17: 20. - 24.).
Kristus redzēja kā ebreji demonstrēja Mesijas atnākšanas gaidīšanu;
domājot par negaidīto, spēka pilno Mesijas parādīšanos, viņi nepamanīja
Mesiju - ''Dieva Valstību'' - savā vidú Jēzus pieticīgajā izskatā. Un
Viņš viņus brīdināja: ''Dieva Valstība nenāk ārīgi redzamā veidā...
jo redziet, Dieva Valstība ir júsu vidú'' (Lúk.ev. 17: 20., 21.).