Līdzīgi Abraāmam, Dāvidam un citiem Dieva apsolījuma saņēmējiem nebija
viegla dzīve. Dāvids auga kā jaunākais dēls lielā ģimenē. 1000 gadu
pirms Kristus dzimšanas Izraēlā t.n., ka viņš ganīja aitas un pakalpoja
saviem vecākajiem brāļiem ( 1Sam. 15-17).Šai laikā viņš iepazina tādu
ticību Dievam, kāda bija tik ļoti nedaudziem.
Pienāca diena, kad izraēliešiem bija jāpieņem viņu agresīvo kaimiņu
filistīniešu mestais izaicinājums. Ebrejiem bija jāizvirza no sava vidus
tādu cilvēku, kurš spētu stāties pretim Goliatam, filistīniešu čempionam.
Saskaņā ar izvirzītajiem noteikumiem, uzvarētājs tad kļūtu valdnieks
pār uzvarēto tautu. Ar Dieva palīdzību Dāvids uzvarēja Goliātu, kaut
gan cīnījās pret viņu tikai ar lingu un akmeņiem.
Šī uzvara atnesa Dāvidam tādu popularitāti, kura pārspēja cara (Saula
) popularitāti. Bet " rūgtu kā nāvējoša greizsirdība" - Šos
vārdus apstiprināja Saula tālākā rīcība, kurš 20 gadus vajāja Dāvidu
kā žurku pa dienvidu Izraēlas tuksnešiem, lai nogalinātu viņu.
Tomēr Dāvids kļuva par caru, un, lai izrādītu savu pateicību par Dieva
mīlestību pret viņu laikā, kad viņš tika glābts no vajāšanas, Dāvids
nolēma uzcelt Viņam templi. Tomēr Dievs teica Dāvidam, ka viņa dēls
Salamans uzcels templi, bet Dāvids lai uzceļot sev māju (2Sam 7:4-13).
Tālāk sekoja konkrēts apsolījums, kurā ietverts daudz kas tāds, kas
jau bija teikts Abraāmam.
"Kad tavs laiks būs piepildījies, un tu dusēsi līdz ar saviem tēviem,
tad Es uzcelšu tavu dzimumu pēc tevis, kas nāks no tavām miesām, tam
es nostiprināšu viņa valstību. Un tas uzcels namu manam vārdam, un es
nostiprināšu viņa valstības troni uz mūžīgiem laikiem. Es viņam būšu
par tēvu, un viņš Man būs par dēlu. Ja tad viņš pret Mani apgrēkosies,
tad Es viņu pārmācīšu ar rīksti un ar cilvēka bērnu sitieniem. Bet mana
žēlastība no viņa neatkāpsies, kā tā atkāpās no Saula, tava priekšgājēja.
Bet tavs nams un tava ķēniņa valstība, - tie pastāvēs nešaubīgi uz mūžīgiem
laikiem manā priekšā; tavam goda krēslam būs nesatricināmam būt mūžīgi!"
(2 Sam. 12-16).
No iepriekšējām nodaļām mēs zinām, ka "sēkla" būs Jēzus, Viņa
kā Dieva dēla skaidrojums ( 2 Sam. 7:14) to apstiprina, tāpat kā to
apstiprina daudzas citas vietas Bībelē:
-" Es esmu Dāvida sakne un dzimums", teica Jēzus (Jāņa Atkl.
22:16)
- "... par viņa dēlu Jēzu Kristu, ... kas pēc miesas cēlies no
Dāvida ( Rom. 1:3).
- " No viņa ( Dāvida) pēcnācējiem Dievs, kā solījis, Israēlam sūtījis
Pestītāju Jēzu (Ap.d. 13:23).
- Enģelis teica jaunavai Marijai par viņas dēlu Jēzu : " Tas būs
liels, un viņu sauks par Visaugstākā Dēlu, un Dievs tas Kungs tam dos
viņa tēva Dāvida troni.
Un viņš valdīs pār Jēkaba namu mūžīgi un Viņa Valstībai nebūs gala".
( 1: 32,33 ). Šis apsolījums par Dāvida sēklu ( 2 Sam. 7:13) attiecas
uz Jēzu.
Stingri noteikuši, ka sēkla bija Jēzus, mēs tālāk varam pievērsties
vairākiem svarīgiem jautājumiem :
"Tavu dzimumu, kas nāks no tavām miesām... . Es Viņam būšu par
tēvu, un viņš Man būs par dēlu..."." No tavas miesas augļiem
vienu es celšu uz tava troņa" (2 Sam. 7: 12,14; Ps. 132: 11). Jēzus
kā sēkla, fiziski bija Dāvida pēcnācējs un tai pat laikā viņa Tēvs bija
Dievs. Kā teikts Jaunajā Der ībā, tas notika caur nevainīgu jaunavu.
Jēzus māte bija Marija, Dāvida pēcnācējs ( Luk. 1:32), Viņa tēvs nebija
cilvēks, bet Dievs. Lai Marija ieņemtu Jēzu, Dievs brīnumainā veidā
ar Svētā Gara starpniecību padarīja viņu grūtu. Un eņģelis tā runāja
:" Tāpēc tas, kas no tevis dzims, būs svēts un taps saukts Dieva
Dēls". (Luk. 1:35). Lai piepildītu apsolījumu, - vienīgais veids
bija "piedzimt no jaunavas".
- " Un tas uzcels namu Manam vārdam" (2 Sam. 7:13 ). Šie vārdi
nozīmē, ka Jēzus uzcels Dievam templi - kā burtiski, tā garīgi. Ecēchiēla
40- 48 nodaļās tiek dots precīzs apraksts templim, kurš tiks uzcelts
Jeruzālemē Zelta laikmetā ( t.i. pirmajos 1000 Dieva Valstības gados
pēc otrās Kristus atnākšanas uz zemes). Dieva " nams" - tas
ir nams, kurā dzīvos Dievs. Jesejas 66 : 1,2 pantos vēl tiek teikts,
ka Dievs nāks, lai dzīvotu cilvēku sirdīs; to cilvēku, kuri paklausa
Viņa vārdam. Jēzus tādēļ šodien ceļ garīgu templi Dievam no visiem patiesajiem
ticīgiem, šai templī dzīvos pats Dievs. Apustulis Pēteris par Jēzu runā
kā par stūrakmeni Dieva templim (1Pēt. 2: 4-8 ) un par ticīgajiem kā
par dzīviem akmeņiem, no kuriem šis templis tiks celts (1Pēt. 2:5).
" Un es nostiprināšu viņa Kristus Valstības troni uz mūžīgiem laikiem...
. Bet tavs nams ( Dāvida) un tava ķēniņa valstība, - tie pastāvēs nešaubīgi
uz mūžīgiem laikiem ( 2 Sam 7: 13, 16; Jes. 9: 6,7). Sekojoši Kristus
valstība būs dibināta Izraēlā - Dāvida valstī. Tas nozīmē, ka nākamā
Dieva Valstība būs Israēla valstības atjaunošana ( precīzāk par to stāstīts
nodaļā 5.3). Lai piepildītu šo apgalvojumu, Kristus valdīs Dāvida "
tronī" jeb viņa valdīšanas vietā. Burtiskā nozīmē ar to jāsaprot
Jeruzāleme. Šis ir vēl viens pierādījums tam, ka Valstība būs šeit uz
zemes, lai apsolījums varētu piepildīties.
Vārdi " tavs nams un tava ķēniņu valstība - tie pastāvēs nešaubīgi
uz mūžīgiem laikiem ( 2 Sam. 7: 16) pamatoti liek domāt, ka Dāvids būs
liecinieks Kristus mūžīgās Valstības dibināšanai. Šis bija papildus
apsolījums, ka viņš atdzims, lai savām acīm redzētu vispasaules Valstību,
kuru vadīs Kristus no Jeruzālemes.
Šos Dāvidam dotos apsolījumus ir īpaši svarīgi saprast. Dāvids priecīgi
sacīja, ka šī ir " mūžīgā derība"... kas visādi labi izkārtota
un nodrošināta (2 Sam. 23:5). Tas pats attiecas arī uz mūsu glābšanu;
visa mūsu vēlēšanās ir, - lai šie apsolījumi attiektos arī uz mums.
Vēlreiz jāuzsver cik svarīgas ir šīs doktrīnas. Traģiski, ka kristietība
sludina dogmas, kuras ir pilnīgā pretrunā šai brīnišķīgajai patiesībai
:
- ja Kristus būtu fiziski eksistējis kā personība līdz savai piedzimšanai,
tad nebūtu pamatojuma tiem apsolījumiem, ka Jēzus būs Dāvida sēkla vai
viņa pēcnācējs;
- ja Dieva Valstība būs debesīs, tad Jēzus nevar atjaunot Dāvida Valstību
Izraēlā, un tāpat Viņš nevar valdīt no Dāvida troņa vai no viņa valdības
vietas.
Tas viss bija virs zemes un tādēļ šai atjaunošanai arī jānotiek uz zemes.
Vai Salamanā apsolījumi tika piepildīti?
Salamans bija Dāvida miesīgs dēls un izpildīja daļu apsolījumu, ko
dievs Dievs bija devis Dāvidam. Viņš uzcēla templi Dievam ( 1.Ķēn. 5-8)
un viņa pārvaldītās valstis bija plaukstošas. Apkārtējo tautu valdnieki
sūtīja pie Salamana savus pārstāvjus, lai izrādītu cieņu ( 1.Ķēn. 10
), bet no aktīvas tempļa apmeklēšanas nāca garīgas svētības. Salamana
valdīšanas laiks vēstīja, ka Dāvidam dotie apsolījumi būs redzami Kristus
valdīšanas laikā.
Atsevišķi cilvēki apgalvo, ka apsolījumi Dāvidam pilnībā apstiprinājušies
Salamanā, bet par to neliecina sekojoši fakti:
- Daudzās vietās Jaunajā Derībā teikts, ka "sēkla" bija Jēzus,
nevis Salamans.
- "Sēklas" Valstībai jābūt mūžīgai, bet Salamans tāds nebija.
- Dāvids atzina, ka apsolījumi bija par mūžīgo dzīvi, bet tam nebija
tieša sakara ar viņa ģimeni:
"Vai tāds pats nav mans nams saistībā ar Dievu? Dievs pats taču
ir slēdzis ar mani mūžīgu derību ( 2. Sam. 23 :5).
- Dāvida sēkla ir Mesija, Glābējs no grēka ( Jes. 9: 6,7; 22: 22; Jer.
33: 5,6,15; Jāņa 7: 42). Bet Salamans vēlāk atkāpās no Dieva (1. Ķēn.
11 : 1-13; Nech. 13: 26) savu svešzemju sievu dēļ.